![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#33 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
Hmm, om jag lägger in det i programmeringsperspektiv:
-Försignal - ska endast kolla upp status på nästkommande huvudsignal. I andra fall så kommer den visa vänta stopp (Då den inte fungerar, ruttbyggaren har alltså placerat signalen fel). -Huvudljussignal - Om kör, visa status på nästkommande huvudljussignal. --Ifall det finns mellanliggande huvuddvärgsignaler gör följande: ---OM huvuddvärgsignalen visar stopp, visa Vänta kör 40 (2 gröna) eller Kör 40, kort sträcka (3 gröna) Om nästa signal är en stopplykta så gäller följande: -Huvudljussignal: visa Vänta kör 40 (2 gröna) eller Kör 40, kort sträcka (3 gröna) -Huvuddvärgsignal: Visa kör 40 eller kör 80, ruttbyggaren måste konfigurera rätt signalbild. Observera att i Train simulator har jag inte hittat stöd för att signallänkar ska kunna mäta avståndet till nästa signal, så här får ruttbyggaren konfigurera signalen manuellt. Det verkar ligga rätt mycket undantag kring huvuddvärgsignalerna, så de dvärgar vi har till TS behöver nog programmeras om i grunden för att signalförhållanderna ska vara korrekt i TS. Citat:
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|
![]() |
![]() |