|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 861
|
Hej igen!
Nu testade jag x2000 från Jönköping till Äng på dagtid utan problem. Kul att du, Hgv upptäckte mina inlägg! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 818
|
När vi ändå snackar signalscript: Jag har uppdaterat scriptet för stopplyktan (End Signal).
Eftersom TS tolkar stopplyktor som vanliga huvudsignaler så får man exempelvis "vänta kör" i infartssignalen om nästa signal är en (släckt) stopplykta, även om följande huvudsignal står i stopp. Det blir ju inte så bra, så jag ändrade i scriptet för End Signal så att den går i stopp om följande signal visar stopp. Då blir det "vänta stopp" i infartssignalen och ingen risk att man bränner igenom stationen i full fart. Det är en kompromiss och inte 100% realistiskt, och det blir så att stopplyktorna lyser i vissa situationer där de egentligen inte ska lysa, men jag tycker ändå att det funkar bättre än originalet. Jag har även gjort smärre förändringar i scripten för mina signaler för korta signalsträckor, då det tidigare fanns en viss skillnad i hur blocksignaler hanterades (dvs signal med endast en aktiv länk). Bifogar de uppdaterade scripten! |
|
|
|
![]() |
| Taggar |
| rw-rutter |
|
|