![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
RWTools hittade endast dessa fyra "fel" hos mig med Trollhättan-rutten. Kanske kan de vara till någon hjälp.
Annars, att öppna Trollhättan nu gick ovanligt snabbt och jag fick inga felmeddelanden. Provade att köra iväg med ståltåget från Trollhättan norrut med en stackars ensam Rc4 och det gick tungt men bra för övrigt. Fram till Bjurhems utfartssignal mot Mellerud där det blev tvärstopp och fruset spel. Samma problem jag har på Jönköpingsbanan i Forserum. Något med vägskydd i kombination med andra signaler som spökar tror jag men har inte kollat djupare. Frånsett låsningen i Bjurhem var det inga problem. Jag fortsätter att testa. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej Mibl!
Bra att du upptäckte om Bjurhem, jag fixade med länkarna till alla signaler där. Rörligbroskylten, ja den måste ju uppdateras av newS. Tiles 000000+000071 är på DVVJ-banan, det vet jag inte hur ska lösas. Ska kolla spåren där. Hoppas du hittar fler fel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() Citat:
Men det problemet ska vara löst i senaste versionen, så jag tänker att du kanske har gamla script för vägskydden. Testa att installera de bifogade scripten i Assets\newS\sweden\RailNetwork\crossing och hör av dig om det funkar! EDIT: Fel filer länkade! Se nytt inlägg nedan! Senast redigerad av Hgv den 2020-10-19 klockan 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Mina luafiler är 2020-04 06 dina är 2010-01-23 Jag vågar inte installera. Jag skall testa Jönköping.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2020-10-19 klockan 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu testade jag X2000 förbi Forserum mot Jönköping utan problem. Hmmm?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Tack Totte, det var observant av dig! Jag råkade länka till fel filer (hade tydligen en gammal scripts.rar som låg och skräpade i en mapp...
![]() Här kommer rätt scriptfiler! (Ja, även dessa har en äldre datumstämpel än dina Totte, men tänk på att datumstämpeln ändras varje gång man installerar .rwp via Utilities.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() EDIT: Funkar nu; fel handhavande av zip-program orsaken till "innehållslös" fil. Nu ska här testas! Senast redigerad av mibl den 2020-10-19 klockan 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej igen!
Nu testade jag x2000 från Jönköping till Äng på dagtid utan problem. Kul att du, Hgv upptäckte mina inlägg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hur gjorde du med RW-Tools att hitta fel? Är det man trycker "Route Building Tools" och sen "Check Routes or Scenarios"? Och mer sen...?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2020-10-21 klockan 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
När det är klart kommer det upp en lista med en förskräcklig massa saker. Då kan man klicka på Remove duplicates from list. Sedan är det oftast fortfarande ganska mycket kvar. Det mesta av detta är i allmänhet sådant som finns i ap-filerna i respektive Assets-mapp och därför kommer med här som saknade Assets. Generellt är det mesta som är från DTG och Kuju packat i ap-filer och dessa kan man därför bortse ifrån. Är man osäker får man gå in i utforskaren och titta i Assets-mappen om det finns en ap-fil där. Jag brukar spara filen (klicka på Save) i xls- eller txt-format för att kunna redigera bort det som finns. Det var efter att ha gjort det som det bara blev de fyra "felen" kvar som jag hittade. Observera att programmet inte hittar felaktiga filer utan bara sådana som saknas. Vill man kolla scenarior på samma sätt markerar man ett scenario och klickar på List Items used by selected scenario. Om du därefter klickar på Check for missing stock så visas de fordon du inte har installerat men som krävs för att kunna köra scenariot. Även här gäller att du kan ha fordonen installerade men att de finns i en ap-fil och därför visas här. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag har uppdaterat min Dropbox om ny Provider är upplagt till Trollhattan-mapp! Klicka som vanligt på "RW-Trollhattan och Bergensbanen Beta" i min signatur. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Har laddat ner allt från din dropbox plus allt från länkar i denna tråd men så fort jag kör nåt av scenariorna så får jag upp detta felmeddelande samt i RWtools så saknar jag detta fortfarande men har inte lyckats hitta dom.
D:\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\CS_addo n\Roman72\760mm\Koleje\760mmTrackRules.bin D:\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\CS_addo n\Roman72\Auta\Skoda135bSt.bin D:\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\newS\mi sc\scenery\RockFormations\rock05.bin D:\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\newS\St ations\bzw01.bin Annars så funkar din rutt felfritt i 32bitar läget.
![]() |
#14 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
De saknade assets: Resten finns i de båda två Thn assets. Hämta dem igen och installera.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2020-10-25 klockan 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
|
|