| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Veteran 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: Mölndal 
				
				
					Inlägg: 4 267
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			"submittat" , vad gör man det ?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	![]()  
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Veteran 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2001 
				Ort: Onsala,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 8 149
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Om den är "open for edit" måste den "submittas"
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn  
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jun 2010 
				Ort: Yxlan, Norrtälje 
				
				
					Inlägg: 1 350
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jag fortsätter att modifiera/lägga till egenskaper på några ånglok vilka 
		
		
		
		
		
		
		
	fortfarande rullar på våra järnvägar som museilok. ![]() Nytt: 1.Ångloks ljud. 2.Generator hanterande: _____ I DCC mode sätts generator ljudet på/av beroende på lampstatus. ______I Cabin mode enligt Korvtigers standard. 3.Luftpump hanterande: ______I DCC mode sätts luftpump på om minst en vagn tillkopplad. ______I Cabin mode reglerar du själv på/av. ______Observera att loket ej är körklart om du missat att starta luftpump och minst en vagn är tillkopplad. 4.S1 loket kan slira om tågsättet överstiger 200 ton. Endast i DCC läge. 5.Föraren kvar vid koppla ned loket, men förar figuren tas bort. ![]() ![]() Ladda ned readMe filen för att kolla in alla kommandon m.m.: https://www.mediafire.com/file/jjsvt..._VER2.pdf/file Download av loket: https://www.mediafire.com/file/o7zbp...10_24.cdp/file  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jun 2010 
				Ort: Yxlan, Norrtälje 
				
				
					Inlägg: 1 350
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ett foto på SJ S1 1911 i Borås år 1957 från DigitaltMuseum: 
		
		
		
		
		
		
		
	![]() ![]() ![]() Uppdaterat/Nytt: 1.Många nya/uppdaterade detaljer. 2.Ångloks ljud. 3.Luftpump hanterande: ______I DCC mode sätts luftpump på om minst en vagn tillkopplad. ______I Cabin mode reglerar du själv på/av. ______Observera att loket ej är körklart om du missat att starta luftpump och minst en vagn är tillkopplad. 4.Generator hanterande: _____ I DCC mode sätts generator ljudet på/av beroende på lampstatus. ______I Cabin mode enligt Korvtigers standard. 5. SJ S1 loket kan slira om tågsättet överstiger 175 ton. Både i DCC och CAB läge. __Se nedan videoklipp hur få lok att slira i CAB läge. https://youtu.be/YzxtF9YqmvM 6. SJ S1 loket kan ställas upp stationärt med vevstake rörelser t.ex. på ett museum: https://youtu.be/S4MAt33Xrsg Definiera upp denna egenskap i Surveyor (röd markerat): ![]() 6.Föraren kvar vid koppla ned loket, men förar figuren tas bort. 7.Tärningsstången går över till back/fram läge när man ändrar riktning på ångloket. __ Gäller både DCC och CAB läge. __ I DCC stopp läge och ändra riktning: Tryck på W eller X en gång och vänta lite innan du ökar hastigheten. 8. Vindrutetorkare på/av beroende på vädret. 9 SJ S1 1921 konfigurerbar som SJ S1 1923. ![]() ![]() Ladda ned readMe filen för att kolla in alla kommandon m.m.: https://www.mediafire.com/file/6iaug..._VER3.pdf/file Download av loket: https://www.mediafire.com/file/of9ps...12_19.cdp/file  
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |