![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
En uppdatering:
Efter "ominstallation" enligt ovan så blev den nya versionen installerade på "C:". Men nu är det så att jag sedan långt tidigare installerat programmet i "E:", vilket är en partition av hårddisken. Då jag jobbade vidare med Trainz så var det i "E:" och tänkte inte på, eller rättare sagt såg inte, att den nya versionen faktiskt finns i "C:" !! En kontroll av innehållet i Content Managern visar att alla TFX-gräsen finns med där. Men saknas fortfarande i "E:" vilket inte är så konstigt, eftersom "ominstallationen" inte blev någon ominstallation av spelet i "E:" ! Lösningen är därför att jag flyttar allt arbete till versionen som finns i C och fortsätter att använda Trainz där. Det kanske också är en lösning på ett annat problem som uppstått den senaste tiden, nämligen att spelet kraschar då jag startar upp Bensland-rutten (från partitionen E). Efter två-tre försök så kommer det igång. Kan det bero på att det finns en dubblett av spelet på "C-disken" också....? Det verkar fungera bättre nu när jag startar och arbetar i huvuddisken C. Bilderna: Skrivbordet med de två genvägarna samt Content Managern i de två versionerna Old = disk E och New = disk C.