![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Sävenäs större nu hittills! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Snyggt jobbat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
42 elektrifierade spår! Puh! Håller fortfarande på ännu.
Jag letade efter spårnummer skyltar, ska jag skriva t.ex Säv 34, eller bara 34 med vit tavla? Marker siding Säv34? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2019
|
![]()
Snyggt Totte det ska bli kul att köra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Borde väl räcka med säv 34
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Spårnummerskyltar är väl normalt bara svarta siffror på vit botten.
Här är ett exempel på hur det ser ut vid Solna/Hagalund: https://youtu.be/tuJOBaEi4Rc?t=2283 När det gäller markers har jag valt att skriva ut hela namnet på alla siding markers (stickspår), typ "Solna spår 18B". Sedan har jag destination markers där det behövs för att se till att tågen går på rätt spår, dvs i princip före och efter alla växlar det finns risk att tågen byter spår i scenarion om man inte bestämmer på vilket spår de ska gå. Där har jag kortat ner namnen så att det bara är stationssignatur + spårnamn + eventuell ytterligare benämning, typ "Cst U1" eller "Ke N2 Citybanan" |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Wow, vilket arbete du gör! Imponerande snyggt! ![]() ![]() Jag tror det bara står 34 utan Säv på spårnummersskyltarna. Det är vita kvadratiska skyltar som är monterade i kontaktledningsbryggan ovanför spåret. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
|
|