![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
Rivtet games har sedan tidigare släppt sitt lok. Den första 3e-parts utvecklaren att göra så. Om man ska tro DTGs roadmap så har de alltså släppt sin editor till sina sammarbetapartners, så nästa steg är att allmänheten får vänta på en öppen beta.
Ett steg i rätt riktning ![]()
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Rivtet games har bevisligen fått använda den. De har gjort BR204 ett ganska bra lok måste jag säga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Nyheter om Editorn Länk
Den verkar inte vara nära, men heller inte nedlagd. Den är tänkt nu att fungera till alla plattformar inte bara Pc som de sa förut. Vet inte vad jag ska säga men nog ändå positivt ändå. Det är Sam på Dovetail som skriver detta. What we're aiming for as a company is to give greater visibility over what we're working on. There will always be some cards that are kept closer to our collective chest, but that doesn't mean we can't talk about projects or fixes or day to day work that may not have a fixed delivery date. The challenge comes in training the community (which sounds odd, but bear with me) to manage their expectations, especially when it comes to exciting-sounding new features or important updates. Here's the nitty-gritty on the content editor as of today: it's a work in progress. It is significantly more complex than the TS20 editor because it first requires Unreal Engine which comes with a rather sizable amount of licensing bureaucracy that isn't easy to navigate. It also requires a higher level of understanding from users to be able to make headway which is not in itself a deal-breaker, but our goal is to make the TSW editor more user friendly than what has come before rather than less. Oh, and the final requirement is that console players must also be able to use it. It's important to us that those playing on PlayStation or Xbox aren't treated as second class citizens. Those are the problems. They're not insignificant, but neither are they insurmountable. Right now I have no timeline to offer, not even vaguely, and my own recommendation is to put it out of your head until such a time as it's talked about in concrete terms as a thing that's happening. Not easy, of course. As a highly desirable, if not essential, feature it is conspicuous in its absence. |
![]() |
![]() |