|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Vänersborg
Inlägg: 605
|
Hej! Jo arbetet går framåt men måste träffa mina släktingar som kan loket så ska du få en lista med bild på vad allting är!
BLJ 6 fick för övrigt sin luftpump på AGJ samt stegen bortmonterad
__________________
Stinsen Brinner för Bergslagernas Järnvägar. ![]() ![]() Edwin Bohm |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 164
|
Stinsen: Ingen brådska, har hur många detaljer som helst kvar på loket, som ligger och väntar på att bli fixade.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
Jätte roligt att du gör ett klassiskt smalspårigt ånglok.
Man kan göra många olika varianter av dem. Men tyvärr ser de olika ut beroende på vilken privatbana... Men det är inte bara BLJ 6 som finns kvar det finns andra nämligen SÖJ 6/Np 3050 som finns i Västervik men även NKlJ 24 (långatankar) som fick hos SJ Np 3178.
__________________
_____________________________ Sj Gp3119 f.d VGJ:s lok nr 29 |
|
|
|