![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
HÄR är en länk till Bensland med tvärbanan.
Lycka till. Kan också berätta att jag nu gör att avbrott i byggandet av Bens Island och istället ska försöka tvätta Bensland för Trainz 2019. Byta ut marktextur och ändra&förbättra lite felaktigheter som jag upptäckt. Release kommer någon gång i sommar, kanske.
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Skall man skriva över dom gamla filerna ? Kommer du att ha animerade träd och granar förutom nytt animerat gräs.
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
När det gäller den nya banan som kommer i sommar, så blir det nog en helt ny kuid och nytt namn (Bensland for Trs2019). Svar ja. I den nya versionen kommer jag att ta bort alla splines av JVC-buskar och gräs. Ska använda TurfFX och sådant. Det blir mer liv i träd och gräs. Dessutom ska jag försöka testköra den mera. Har faktiskt inte provat alls om industrier och sådant fungerar fullt ut.
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Hej
Gjorde som du sa, skrev över. Men det har blivit två olika rutter, den utan tvärspår har fått en del utropstecken på sessions Vad kan det betyda ? En bild från tvärbanan
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Ojdå, det kan jag tyvärr inte svara på.
![]() En amatörgissning är att saker du använt inte hittas av den nya versionen. Om du klickar på utropstecknet kommer du till Content Managern och där kan du titta på "View dependencies" för din session. Eller så .. jag vet inte. tyvärr.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Har lagt undan Bens Island för ett tag och börjat städa upp i Bensland. Här är ett litet smakprov på vad som är på gång. Röjsågen har gått och en del "kantig" vegetation har sågats ner. Ersatts med nya träd och buskar. Inte så tät vegetation längre. Tycker ni att det skall in mer träd och buskar?
Marktexturer har bytts ut mot genomgående PBR-varianter samt lagt in TurfFX vete på åkrar och gräs längs med spåret. Syns lite dåligt på bilden, kanske... Detta kommer säkert att bli fint, om jag får säga det själv.
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Hej
För min del så var det lagom tätt med träd på gamla versionen. Men det blir nog lagom som du tänker. Däremot tycker jag att träden på mitt klipp från din bild "gamla versionen" är mycket fula ! Bra att du tagit bort dom. Den nya versionen blir mycket bra ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2020-05-06 klockan 05:40. |
![]() |
![]() |