![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Hade ett flertal objekt från Bear, som fick Faulty i Tane. När jag installerade samma objekt i TRS2019 nu, så var dom felfria. Mysko.
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Om kundkretsen sviker får man ändra marknadsföring. En kval-efficerad gissing från min sida !
![]() |
![]() |
#3 | ||
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
Jag tar bort rälsen efter jag jämnat ut banken, det blir lättare att detaljera då. ![]() Tack Mats! Citat:
Ang Bears hus från inlandsbanan så har jag installerat dem och de funkade! ![]() _______________ Nu är Abisko station i princip "klar". (för nu)
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Imponerande Rely, men vem hade trott nått annat
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack Lennart, Nils och Ekan! Kommentarer är bra för motivationen.
Utan er m.fl. hade inte detta projekt varit möjligt! ___________ Mycket gjort denna vecka, vi är halvvägs till Abisko Turiststation. Men nu är gruset slut och lång väg söder för påfyllning krävs.. Dvs jag fortsätter bygga vidare nästa vecka!
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Hallå Rely!
Wow vilket arbete du har börjat på! Ska bli härligt att få följa ditt byggande, sen får det ta den tid det tar. Dina bilder är utsökta och jag förstår att det ligger mycket tid bakom projektet på det du redan gjort och kommer att göra. Jag önskar dig lycka till med byggandet av Malmbanan! Hälsningar Micke |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Mitt grafikkort gav just upp (nytt på väg)
Här är två bilder jag tog precis innan det hände, Jag har byggt fram till utfartssignalen från Abisko.. Med det nya grafikkortet kan jag anpassa rutten så den även fungerar med PBR texturer! (Kommer även fungera utmärkt utan för den som inte vill/kan använda det!)
![]() Senast redigerad av rely den 2020-04-27 klockan 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Helt otroligt tjusigt.
Göran.
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Tack Ekan och Göran!
![]() _____________________ Under oktober så har jag jobbat vidare med Narvik och börjat med hamnen. Efter mycket klurande och försök på hur jag skulle få till något som i alla fall ser ut som malmlossningen i Narvik, utan att lyckas, så gav jag upp och byggde en "fantasilösning". Har dock "reserverat" mark runt bangården för att kunna bygga om detta senare ifall jag skulle snubbla över något som passar bättre. Oavsett vad så ser jag goda möjligheter att skapa utmanande växlingsscenarion i Narvik framöver.. Man skulle nästan kunna släppa Narvik som en egen rutt för att bara göra växlingsscenarion. Det mest utmanande med hamnen är att få till vettiga "nivåer" mellan spåren, malmbangården, verkstadsområdet och hamnspåren ligger på tre olika nivåer och ska knytas samman utan orimligt branta backar.. När Narvik sedan är klar så börjar arbetet med att knyta samman Narvik med Riksgränsen som ligger ca 350m högre än Narvik. ![]() Infarten i Narvik. ![]() Ingen exakt kopia av Narvik men får duga som bakgrund till stationen. ![]() ![]() Från stationen mot Hamnen, verkstadsområdet och malmbangården. ![]() Verkstadsområdet under uppbyggnad. ![]() ![]() De tre nivåerna av spår ![]() Den norra änden av hamnen ![]() ![]() ![]() Överblick som visar hur långt jag kommit.. Mycket återstår..