![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
det är i ditt 3D-program du gör det, bilden visar hur det ser ut i 3DS.
Som Totte beskriver det så låter det precis som denna grej. Du kanske har speglat eller skalat saker under tiden, bra att tänka på är att nollställa dessa objekt då. Senast redigerad av Mazz den 2020-01-07 klockan 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
|
![]() Citat:
Edit: Så här ser det ut när jag trycker på reset scale: Senast redigerad av marmar den 2020-01-08 klockan 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Nu är inte jag bekant med Blender, så jag refererar bara till 3ds egentligen, men bör vara lika för Blender. Jovisst kan du manipulera (skala/spegla) dina olika objekt men dom innehåller då de faktorer du skalat med och det är dessa som måste nollställas och objektets nya form är i nollskala. Objektets form i 3d-programmet ändras inte.
Det här gör man enbart per objekt, inte hela designen. Alltså den pryl du skalat eller speglat. "Reset transform" eller "Reset scale" i 3ds, samtidigt som ditt aktuella objekt är valt. Någon mer van Blender-byggare kanske kan fylla i? Senast redigerad av Mazz den 2020-01-08 klockan 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 845
|
![]()
Hej marmar!
Har det hänt nåt med Gbg C? Går det att fixa? Sen är glastaket på ett ställe saknas, kan du fixa det också? |
![]() |
![]() |