![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej Jag har gjort alla inställningar på JOC Control
jag har sammabild som Bengan om den uppdaterade JOC Control Hc Rälsbussen Startar inte då man trycker på Alt-T i Tane Hälsningar Kenta978
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
3. Ni startar/stoppar HC motorvagnen med Pantograf-figuren eller "end" tangenten, dvs på samma sätt som med el-fordon.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Jag tackar dej Bengan Mycket för Hjälpen med HC Bussarna som funkar perfekt
JOC senaste uppdateringen med Start/Stop Hälsningar Kenta978
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Ny version där du har möjlighet att lägga in din egen textur i manöver/motor vagn.
1. Observera att det bifogas ny version(6) av kontroll filen med nya kommandot för tända/släcka vagnsbelysning. Har du inte laddat ned denna version tidigare så måste följande göras: Tag och omdefiniera HELA kontroll filen, som står beskrivet under fliken "allmänt om Trainz" och tråden "Definiera upp en Kontroll fil i TANE". Ny parameter som ligger allra sist är "Joc toggle coach lamp" där ni alltså lägger in "Alt-L" 2. "Alt-L" har ingen påverkan på X2000 utan "L" eller lamp figuren gäller fortfarande för vagnsbelysning. Länk till X2000: https://www.mediafire.com/file/80itp...12_14.cdp/file |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... med gamla vinghjulet:
Ursäkta Vovven och Bengan att jag intefererar i ert fantastiska arbeta med Start-Stop, men jag kunde inte låta bli: https://www.dropbox.com/s/0cjjcsb9rl...20Old.cdp?dl=0
![]() |
#6 | |
|
![]() Citat:
Har själv fixat till en, med vinghjulet på Ekans texture. Kommer väl att slänga upp den här också, men har inte hunnit idag. Kommer strax lite annat, så fort det är uppladdat på Mediafire.
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]()
Har bytt namn på Vovvens uppdatering utav Xoa5 och även bytt till Ekans lite mörkare fönster. Då jag tyckte att dom var alldeles för gula. Då jag har gjort dessa ändringar, så har jag även höjt Vovvens kuid2 på slutet.
Sen har jag även fixat till lite småskavanker på texturen och gjort flera stycken istället för texturegrupp. 2 st SJ Xoa5 med nummer 216 och 217. 4 st SJ X5. 2 med vinghjul nummer 218 och 219 och två med SJ-logga med nummer 220 och 221. Istället för texturegrupp, så gjorde jag 6 consist på dom i varje nummerserie. Finns i länken nedan på Mediafire. http://www.mediafire.com/file/ocmw3d...+och+SJ+X5.rar .