Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Visa resultat för omröstning: Vad efter BCo5/BCo9
Dg/Ds-lok 13 54.17%
E ånglok 7 29.17%
30-talare (restaurang - D05 - ..) 7 29.17%
lokstall 8 33.33%
Ub 5 20.83%
annat, beskriv 5 20.83%
Flervalsomröstning. Antal röster: 24. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-09-01, 18:43   #7
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
Man skulle vilja dela på sig, där en Mazz servar ruttbyggare och en Mazz bygger egna grejjor...
Det tycker jag låter om en strålande idé! Jag skulle också behöva en klon som har obegränsat med tid att bygga i TS.

Kul att höra att de andra projekten inte är bortglömda! När det gäller stadsbyggnader räcker det långt med lite enklare objekt, fasader som ser bra ut på avstånd helt enkelt. Stockholm går ju inte att bygga utan att ha med rätt mycket bebyggelse som syns på mer eller mindre stort avstånd: Stadshuset, Gamla stan, Söders höjder, Kungsholmen (som syns både från Getingmidjan och från spårområdet kring Karlberg), Vasastan (Atlasområdet, Norra stationsområdet). Allt detta syns ju så pass bra från spåren att det måste finnas med, åtminstone som avlägsen kuliss. (Det verkar ju som att våra "kolleger" på OR-sidan har kommit rätt långt i detta med sin Stockholmsrutt.)

Sen kan jag bara inte hålla mig från att säga att det behövs en uppdatering av svenska signaler! Både till utseendet (främst att få till snyggare ljuseffekter) men framförallt att scripta fler varianter som behövs om man ska kunna få en realistisk järnvägsanläggning. Ett stort problem med dagens signaler är också att dvärgsignaler uppfattas av simulatorn som huvudsignaler, så AI-tåg kan bete sig väldigt konstigt pga detta.

Tvåskenssignalering är en annan variant som behövs om man ska kunna simulera Citybanan (och Malmö C) realistiskt, och det lär väl bli vanligare framöver (?) på den verkliga järnvägen.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009