![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Rökeffekterna tycker jag det har varit problem med alltid. Redan före TANE och det har inte förbättrats nämnvärt i TANE.
Själv flyger PFX omkring överallt om jag har Physx aktiverat, så jag kör med det deaktiverat. Dock finns någon bugg/limitation som gör att emittern skuttar upp och ned, syns tydligt på skorstensrök. Dessutom glider attachments uppåt när man kör igenom skärningar, då de verkar kollidera med markytan på något sätt.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Deras målsättning att göra den optimala tågsimulatorn har nog dessvärre spårat ur ! Med önskan om snar bättring:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Tror det bara är ett tecken på att det är ytterligare en uråldrig modul som de försökt att uppdatera genom att porta den till GPU:n (PhysX) men som egentligen bara skulle behöva skrivas om från grunden, precis som grafikmotorn. Men det kommer nog i sinom tid. Blender har samma problem med sin partikelsystemmodul, som är uråldrig och trasslig så den är nära omöjlig att underhålla och fixa buggar i. Men det tar tid och utvecklare att skriva om den, så det får vänta lite till framtiden.
![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... till build 90945, utan quality assertions påkopplat. Detta blir väl slutstation för TANE? Långköraren! Nästa TS2018 med ytterligare vedermödor, stön och stånk - hur länge orkar vi ???
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
I och med senaste uppdateringen till 90945 har det hänt en del. Jag har noterat:
Merge Route, som varit en jättebugg, fungerar nu. Om man sparar och klickar på spara fick man upp en trevliga skylt att "din bana är sparad". Skylten har försvunnit. När jag öppnat en bana har jag drabbats av stora vita blaffor och en mängd mindre vita fyrkanter och rektanglar. Dom har försvunnit. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
Hur stabilt är Tane nu?
Tanken på att börja med Trainz igen är frestande men jag vet inte om jag riktigt orkar sätta mig in i Tane om det inte håller det önskvärda måttet. Trainz har alltid haft massa buggar men det man läst om Tane från lansering fram tom nu känns sådär... ![]() ![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Själv har jag bara lyckats krascha Driver i TANE en endaste gång sedan jag började använda TANE och CM två gånger. Och med tanke på hur mycket jag arbetar med CM anser jag det som ett väldigt stabilt program. De buggar som jag har märkt av är mest av mindre karaktär, eller på grund av att TANE under gång har uppdaterat mycket bakom kulisserna som uppdagar att vi i bland har fuskat med gammalt content. Men sådant går oftast att fixa.
Tänk också på att många av de buggar som diskuteras i denna tråd är i betorna av HF:s och SP:s och att de flesta av dem faktiskt fixats i de release:ade uppdateringarna. Föreslår att du provar och ser hur det är. Annars kommer du få vänta till nästa version av Trainz, vilket kan dröja många månader än. ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |