Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-09, 17:22   #1
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 808
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag fick lov att testa banan. Jag har kommit fram till Storvik Öfre som vid denna tid (ungefär 1910) inte längre var en station utan bara en lastplats. Detta eftersom SJ byggt nya Storvik 2km längre österut och GDJ fick lov att anpassa sig och flytta med dit. GDJ byggde 4 egna spår. Resten tillhörde staten men fick användas till förmånligt årligt pris. Vid ev växling så tog man det ånglok som för tillfället var ledig men det var för det mesta SJ som utförde jobben.

http://pursche.se/TGDJ%20Storvik%20%C3%B6fre.mp4

Meningen är att länken skall ta er till en kort testkörning från Storvik till Storvik Öfre, det är ca 25 promilles backe och så var det nog inte i verkligheten. Detta är en följd av att varje kilometer bara är ca 760 meter lång (en basebord) men höjden är från verkligheten. 2 st B-lok och ca 550 ton på kroken skall klara backen.

Det är en kort film av hur omgivningen ser ut med mitt sätt att bygga bana. Jag skall göra en bättre där vi startar i Storvik.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009