![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , .
Inlägg: 497
|
![]() Citat:
![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Kul att du fortfarande kikar in här ibland tufftuff!
![]() Om du skulle vilja skänka gmax-filen till communityn att använda under förutsättning att du anges som ursprunglig skapare, så skulle vi vara mycket tacksamma! Jag blev förundrad när vi grejade med den nyligen, över hur väldetaljerat loket är för att vara byggt för så (i datorsammanhang) länge sedan! Verkligen en maskin värd att få till ordentligt med STLs ångloksscript och animerade koppel m.m. Dessvärre är .gmax-formatet ett ungefär lika utdött filformat som GMax självt, men det går säkert att meckla över modellen till något modernt filformat så det går att få in i Blender. Hanterar 3DsMax fortfarande detta format, någon som har koll? Att original-texturfilerna är borta gör inte så mycket, texturerna är väldigt välgjorda redan som de är! Hela loket fungerade som ett diesellok i TRS2006-varianten, troligtvis någon som försökt konvertera den till att fungera i den versionen av Trainz utan att riktigt ha koll på hur man får ånglok att fungera.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |