![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Tack!
Och nu så undrar jag hur man flyttar strömavtagarna till dom nya meshen? Det står ingenstans i configen var strömavtagarna sitter.
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ah, just det! Det var pantografer det handlade om!
När det endast gäller pantograferna behöver du inte ändra något alls i configen. Det är nämligen så att pantograferna sätts ut på attachments med speciella namn, nämligen a.pant0, a.pant1 osv. Det räcker med att du roterar dessa i default-meshen med Attachment-maker. Du ska inte ha någon extra mesh, utan bara modifiera attachmentsen i den gamla.
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]()
Är detta rätt.
Citat:
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Nej, i sådana fall ska configen se ut som den gjorde från början, typ bara:
Kod:
mesh-table { default { mesh "Rc4_body/Rc4_body.im" auto-create 1 effects { textures { kind "texture-replacement" texture "main.texture" } } }
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Funkar inte. Strömavtagarna sitter som vanlig på loket.
Jag återställde configen som den var från början. Jag döpte dom nya attachmentsen till a.pant1 och a.pant0 som dom gamla heter.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Borde inte de nya attachmentsen ha unika namn som refereras ifrån configen?
Annars så kommer väl de gamla att väljas, eftersom de gamla attachmentsen finns kvar i original filen! mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Du ska inte skapa nya attachments, utan modifiera de gamla!
Någon annan som faktiskt förstår sig på Attachment-maker kan säkert visa med någon bild hur man går till väga. ![]()