![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Kul att höra att de kommer till användning!
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Lite utländska gäster på STLs hemsida idag som Lan plockat ihop någon gång i urtiden, på förfrågan:
* SBB Ce 6/8 "Krokodil" * SBB Re 4/4 * SBB personvagnspaket Två ellok och passagerarvagnar från Schweiziska statsbanorna, däribland den världsberömda "Krokodil".
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Framtiden är här, redan idag!
![]() * SL C30, framtidens tunnelbanevagn Modellen är byggd av Lardman för Sketchup och är konverterad till Trainz av LAn.
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
När jag byggde om Lardmans Sketchup-C30 till Trainz blev jag facinerad av ljuspanelerna i fronterna. Enl. uppgift skulle de visa vitt ljus framåt och rött bakåt. Detta fungerar bra i DCC-mode genom att trycka på "Change Heading".
Hur man gör i CAB-mode lämnar jag till andra att utforska. Tågen är försedda med s.k. "dummy-panto" så man måste trycka END innan man sätter på ljuset. Sedan måste man skriva en "Dest Table" för linjen i fråga, det finns beskrivet i Korvtigers Manual om Destinationer.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Litet nytt paket idag:
* Landshövdingehus med fyra varianter på landshövdingens hus i Göteborg
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Efterlängtad gammal goding, äntligen färdigställd:
* Lenfas kolbygga, animerad och scriptad av Korvtiger. Jag har då färdigställd denna så man kan lasta ånglok och tendrar, samt försett modellen med tre nivåers LOD. Hittas under Scenery>Spårnära på hemsidan.
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Via ? på kolbryggan, så ser det ut så här. Brukar i vanliga fall, framgå vad som lastas. Är det bara jag, som har problem med kolbryggan ???
![]() |