![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
|
![]()
Fult vet jag inte, men transparent
![]() //Crille |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Jaha, det är denna sista taggen i tbmainbump-tbmainbump.texture.txt
som fallit bort. Primary=TbMainBump.tga Alpha=TbMainBump.tga Tile=st NormalMapHint=normalmap ModifyMap=flipgreen EDIT: -------------------------------------------------- Om man vill köra loket med sidoplogarna infällda trycker man End 3 gånger så blir loket körbart med sidoplogarna infällda.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2017-08-22 klockan 15:40. Anledning: Köra med sidoplogarna infällda: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
|
![]()
Är det fixat på STL nu då eller skall man in och editera?
//Crille |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Det fixar säkert korvtiger när han kommer ut ur Sa.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Tänkte, "jag kollar en för säkerhets skull, annars är det säkert något fel på dem". Kollar en och det råkar naturligtvis vara den enda av dem som fungerar.
![]() Nej, denna tagg gör ingen skillnad. Det är inte normalmappen det är fel på, det är alpha:n. Av någon anledning så har lokbodyn en tga-textur som den säger skall innehålla en alpha kanal, men som inte gör det. Ser inte heller vad den ska vara bra för och det verkar fungera när jag plockar bort den. Uppdaterar på hemsidan straxt.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Är det något, som jag kan ha glömt att skicka med?
Alla fyra ser helt OK ut för mig.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Nej, det var jag som klantade mig när jag förminskade texturernas storlekar, tydligen så försvann alpha-kanalen på vägen. Det är åtgärdat på hemsidan nu!
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Vänersborg
Inlägg: 603
|
![]() Citat:
![]()
__________________
Stinsen Brinner för Bergslagernas Järnvägar. ![]() ![]() Edwin Bohm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
|
![]()
Kan bekräfta att det är ok nu
![]() /Crille |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Vi håller på att fixa klart det sista med uppdateringen av STL Järnvägstavlor, de kommer att komma ut inom ett par dagar förhoppningsvis. Detta kommer att tätt följas av WNJ banan version 3. Men tills dess kommer här ett litet paket:
* Byggnader från GSJ, Göteborg-Särö Järnväg Lite blandade byggnader från banan, så som banvaktarstugor och hus. ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |