![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Eftersom Nisse väckt upp denna gamla tråd så postar jag här:
När jag installerade Ekans Mod Vägskydd från hemsidan får jag två missing assets - se bilden. Var finns dom och vad är det ?
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Icon + coronor, ledtråd (hehe) http://www.banbyggarna.se/stl/kuidlist/kuidlist.html.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Jag la in en ny tråd igår om det är någon assets ni saknar...
/Crille |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag satte iallafall upp ett enkelt vägskydd bestående av ett spår, två osysnlig klarerare, två fällebommar och två kryssmärken och programmerade via propertyrutan - fungerar utmärkt. Obs att bomlykta heter "bomlylta" på järnvägsbabyspråk (hehe), grusvägens vertex är höjda till 0.175 för att hamna på vägytan. 4 assets - 4 bilder, kanske kan hjälpa nån ?
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det är faktiskt tre assets som saknas, två av dem råkar ha samma asset-kuid men olika author-id. Skall lägga till dem i paketet på hemsidan så man slipper leta!
Crille: Har du koll på om STLs kuid-lista finns med på den hemsidan? I listan verkar det bara vara TRS2006-delen av banbyggarna som finns där samt detta forum.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Har helt klart för mig att även "Den nya STL" också finns med vid KUID-sökning
Har du något bra exempel så testar jag gärna. //Crille |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Testa <kuid2:328014:3100:1>, som är en av mina kuider som lagts till i februari i år på STLs hemsida. Den finns inte här på forumet, eller någon annanstans.
Svara gärna i din tråd istället för i den här tråden, så försöker vi hålla oss till ämnet som är vägskydd. ![]()
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
... tog jag mig före att förtydliga vissa saker i propertyrutan till de tre Fällebommar som finns så att det inte står STW Fällbom för de två moderna fällbommarna utan STL-X Fällbom resp STL-X Fällbom-vädrad. För korvtigers äldre fällbom står det nu STL-X Fällbom Äldre m. linstyrning.
P.s.s. med Kryssmärket och de två krysstavlorna. Förvisso småsaker men lite ordning i den gulröda röran är ju inte fel?
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2017-08-22 klockan 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
signaler, vägskydd |
|
|