![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Vägförsignal?
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Upplever du samma sak som jag, Bönan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag testade på Trollhättanrutten och där lyser de fast orange som de ska.
Har du lagt in signalfixen? Öppna sigcfg.dat och ändra SignalNumClearAhead så att det står mer än 0, 1 eller 2 på varje rad, helst 3 eller 4 ska det vara.
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2017-06-01 klockan 00:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Bönan!
OpenRails uppdateringar förändrade VF-funktiononen. De funkade riktig förut. De ska inte hålla på med trams med uppdateringar. De andra användarna kan ju tappa förtroende för MSTS/OR. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2012
|
![]()
Är det någon som vet hur inställningarna egentligen ska vara i Open Rails. Det finns ju en del rutor som är ibockade vid installationen. Men jag är inte helt säker att OR är optimalt med de inställningarna.
Vänligen/Spirot |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Hjälp!! Vad är det hänt med Open Rails??!
..Det fortsätter jo bli allt mer förbryllande! Kolla in denna lilla videon som är work in progress https://www.youtube.com/watch?v=z61lYgzvlKw drägla drägla.. ![]() Senast redigerad av mikban den 2017-06-09 klockan 16:38. |
![]() |
![]() |