![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
![]() På mitt jobb har har vi en liknande lastbil fast helt slutkörd av sedan länge utgången modell (Volvo FL6 Intercooler '96) som jag får ta en liten sväng med ibland. Det skall tydligen vara en av de allra första helautomatiska lastbilarna som Volvo byggde och den är helt hopplös att köra med. Är som om det sitter en liten gubbe med slägga i växellådan och bilen mest skuttar omkring i stället för att rulla mjukt. Samt så är servostyrningen hyfsat slut. Så du kunde ju ha haft det mycket värre... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag kör en FH 480 -08 lastväxlare med snart 80k mil på mätaren, den tycker jag är gammal och börjar på att bli risig. Antar att jag inte ska klaga så mycket ![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
![]() Dock har företaget en halvstor flotta av vanliga lastbilar med skåp också. Dessa är dock av nyare snitt och jag kör inte dem. Om jag inte minns helt fel är det drygt ett halvdussin Scania P94 årsmodell 97-99, 3-4st Volvo FM7 av samma årgångar och sedan tre lite större "kungar" i flottan. 2st Scania 124L årsmodell 2000 och en Volvo FM12 årsmodell 1996. De är 11-12m långa och får inte köra med släp...
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Mycket har hänt i livet sen sist. Blev fast anställd på Telge Återvinning (köra sopbil) i april, inte med den bilen som jag visade bild på tidigare, utan en nyare Mercedes Econic, och nu, i måndags fick jag tillgång till min lilla hyresrätt-etta i Södertälje centrum!
![]() ![]() ![]() Bild på nya bilen
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2017-10-17 klockan 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Vi fortsätter på temat sopbilar! I sommar ersätter jag en kollega på frontlastaren när han är på semester, så nu i veckan har jag fått prova på att köra frontlastare. Kul, och lyckades inte tappa nån burk. Men på tisdag kommer den nya som företaget köpt in, en Scania!
![]() ![]() Så ser ni en grå/vit (de helgråa är inte våra) frontlastare i Södertälje/Järna/Hölö/Nykvarn i sommar är det jag bakom ratten! ![]()
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Igår fick jag äntligen min sista köksleverans från Elgiganten - nästan 2 månader försenat. Rekommenderar starkt att ni väljer annan leverantör än Elgiganten/Epoq om ni ska renovera...
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Semester!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Och så en bild från sista dagen, med firmans nyaste bil ![]() ![]()