![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 859
|
![]()
Bra jobbat! Levererar du tågen till både OR och RW? Jag vill gärna köra dem i Västra Götalandsfärger, hoppas jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
När det gäller detaljrikedom har jag märkt vid egna tester att plycounteb inte verka spela en jättestor roll i TS, fpsn suger vi vilket fall som, men det kommer nog se väldigt bra ut i train sim world. Prova alltid att lägga in i unreal så kan du ju få ett hum om hur det kommer att se ut där.
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
I Railworks spelar det i princip ingen roll hur kraftig hårdvara man sitter på. Spelet är en flaskhalskonstruktion som i princip sätter grafikkortet i viloläge medans processorn får jobba för tre. Motorn klarar inte av mängden objekt, oavsett polygoncount på dessa.
Open Rails begränsas i den mån man använder högupplösta texturer, som tar längre tid att framkalla. Det totala utnyttjandet av hårdvara kompenserar dock upp för detta och motorn klarar av väldigt många högupplösta/polygonrika objekt inom samma "tile". Ni förstår kanske varför jag prioriterar Open Raills ![]() Nåja, Hytten i dagslägget dårå.. Bakat och klart. (var det 3d-skaparen eller bagaren som sa det? ![]() ![]() Senast redigerad av granders den 2016-09-08 klockan 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
|
![]() Citat:
![]() Jag skrev om det på ukts men blev i princip halshuggen...
__________________
![]() Mvh, Roger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 859
|
![]()
Det var därför jag frågade vilken simulator du prioterar. Du skulle ha använt
3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails istället för Allmänt om 3D-design ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
Nej, eftersom detta är projektet InterItino som sträcker sig över simulatorgränserna. Det blir alltså både till ORTS och TS20XX, och i mån av tid till TANE.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 859
|
![]()
Okej!
Kul att du satsar till andra simulator också. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 33
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]() |
![]() |
![]() |