Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-07, 18:52   #1
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Kul att ni uppskattar arbetet!
Interiören börjar på nytt ta form.

För tillfället är mellanvagnen endast på idéstadiet men kan komma att inkluderas om jag bestämmer mig för att köra både Y31 och Y32.
Fokus ligger dock kring Y31 och då den andra generationen av densamma.

granders besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 00:23   #2
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Inredningsarbetet fortskrider..

Bakre salong, B-vagn


Vestibul, B-vagn


Främre salong, B-vagn
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 01:04   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 859
Standard

Bra jobbat! Levererar du tågen till både OR och RW? Jag vill gärna köra dem i Västra Götalandsfärger, hoppas jag.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 14:22   #4
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

När det gäller detaljrikedom har jag märkt vid egna tester att plycounteb inte verka spela en jättestor roll i TS, fpsn suger vi vilket fall som, men det kommer nog se väldigt bra ut i train sim world. Prova alltid att lägga in i unreal så kan du ju få ett hum om hur det kommer att se ut där.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 20:09   #5
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

I Railworks spelar det i princip ingen roll hur kraftig hårdvara man sitter på. Spelet är en flaskhalskonstruktion som i princip sätter grafikkortet i viloläge medans processorn får jobba för tre. Motorn klarar inte av mängden objekt, oavsett polygoncount på dessa.

Open Rails begränsas i den mån man använder högupplösta texturer, som tar längre tid att framkalla. Det totala utnyttjandet av hårdvara kompenserar dock upp för detta och motorn klarar av väldigt många högupplösta/polygonrika objekt inom samma "tile".

Ni förstår kanske varför jag prioriterar Open Raills

Nåja, Hytten i dagslägget dårå..
Bakat och klart. (var det 3d-skaparen eller bagaren som sa det? )


Senast redigerad av granders den 2016-09-08 klockan 20:10.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 20:36   #6
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av granders Visa inlägg
I Railworks spelar det i princip ingen roll hur kraftig hårdvara man sitter på.
OT: Jag förstår hur du menar men det har faktiskt betydelse. Jag håller på med videredigering och satte därför in ett Titan X (Pascal) för videoredigeringens skull och såg att jag fördubblade min fps i TS2016 jämfört med mitt gamla GTX 980 när jag ställer in Dynamic Super Resolution i Nvidias kontrollpanel. Upplösningen i TS2016 är 5120x2880. Skillnaden i prestanda är som natt och dag mellan GTX 980 och Titan X (Pascal), så det har betydelse.

Jag skrev om det på ukts men blev i princip halshuggen...
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 21:41   #7
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 859
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av granders Visa inlägg

Ni förstår kanske varför jag prioriterar Open Raills
Det var därför jag frågade vilken simulator du prioterar. Du skulle ha använt

3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails istället för Allmänt om 3D-design
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 21:50   #8
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Nej, eftersom detta är projektet InterItino som sträcker sig över simulatorgränserna. Det blir alltså både till ORTS och TS20XX, och i mån av tid till TANE.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 21:54   #9
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 859
Standard

Okej!
Kul att du satsar till andra simulator också.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 22:05   #10
embee
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 33
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av granders Visa inlägg
Nej, eftersom detta är projektet InterItino som sträcker sig över simulatorgränserna. Det blir alltså både till ORTS och TS20XX, och i mån av tid till TANE.
Ser suveränt ut! Även om TS20XX är slött så uppskattas det verkligen att du även bygger för det
embee besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 00:00   #11
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Detta blir dagens sista uppdatering.
Motorvagnen har hittat in i ORTS.

granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:19.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009