![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
|
![]()
Hej.
Jag har byggt objektet i TSM (.dst) med en del "parts (.dsp)". Dessa parts blir helt vita, för 3DCrafter vet inte vad den skall göra med dessa parts. Konverterar objektet precis likadant som jag gjorde med "ladugården" och ladugården funkade. Hittade igår en knapp där jag lyckades markera alla boxar å tuber så jag kunde använda "Make Unique Names", så jag kunde göra en .igs fil av Hallingskeidstn. Denna .igs fil skall då packeteras med texturer i Railworks Utilities. Det skall då göras en "Blueprint" mm osv... Där blir det stopp igen. Vid konvertering säger Blueprint Editor att texure.ace inte hittas. I Source biblioteket ligger .igs filen, .xml filen och ett Texture bibliotek innehållande alla använda texturer. Se bild för strukturen. Jag vet inte, men tror att problemet ligger i att jag använt multipla bibliotek med texturer när objektet tillverkades. På den undre bilden ses Export av Ladugården och där hittar BluePrint Editor "Texture"-bibliotekt, skumt... Någon som har en kommentar. Å TACK för Era svar!!! . .
__________________
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-03-30 klockan 16:57. |
![]() |
![]() |