![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Ett mycket välgjort dokument och klarläggande, som blottlägger ett dilemma; Auran/N3v som tänker i tåg, jag som tänker i stationer. Jag ska förklara något hur jag tänker: Jag bygger bana och signaler. Någon enstaka gång, som nu, kör jag tåg. Cdp-paketen till banan har tenderat att bli alltför stora, sammanlagt nu över 500 mb. Att i det läget lägga till ett antal lok och ett antal vagnar om 100-200 mb tycker jag inte om. Grejen är ju att banan skall lämnas över till brukarna i komplett skick och till fritt förfogande. Ett ytterligare skäl är, att Nynäsbanan Mod ligger till grund för Nynäsbanan TANE. När jag nu testar banan så kör jag med fem AI-tåg i en riktning, och ett cabtåg i den andra riktningen och då kör jag enbart mot signaler. AI-tågen får utgå från olika stationer med lämpliga adresser. I olyckliga fall kan den situationen uppstå som jag beskrivit i Forum. Enda lösningen är då att göra som stinsen i Skurup en bra bit in i 80-talet; nämligen att hoppa upp på den svarta tjänstcykeln (märkt ”SJ tjänstecykel”) och i rasande fart bege sig till västra infartsväxeln. Eftersom jag vägrar att cykla återstår bara alternativet att starta om Trainz. Nisse |
|
![]() |
![]() |