![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Norton varnar för att det är få användare. Jag försökte köra exe-filen men det gick inte igång, ska testa mer senare.
hälsningar Olle M |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Ny version släppt. Höjd data och map overlay (om jag fattade rätt)
Har skrivits jättemycket de senaste dagarna om detta på Elvas Tower. Men det är väldigt dåligt med instruktioner hur man ska göra så där finns det mycket att göra verkar det som. Man får nog leta på Elvas Tower för att se hur man ska göra verkar det som. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ If someone wants check out these two new amazing features, here is new exe file: http://koniec.org/ts...SRE5_v0.611.exe"]http://koniec.org/ts...SRE5_v0.611.exe Exempel Exempel 2 (en flod) Länk Elvas Tower Paste it into older version. Maps works for any place in the world. Hgt files needs to be downloaded manually. Add new line in settings.txt file and replace with path to your hgt files: geoPath = F:/hgst Read instructions! Hgt files and geoPath is for terrain DEM data! For map layer you do not need any files and paths. Simply click 'load map' on tile you want and next 'show/h map'. Elektro jag fick samma varning men det gick ju ändå att installera (har Norton också) Senast redigerad av jorgen3 den 2016-02-26 klockan 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Är väldigt aktivt runt den nya editorn måste jag säga...
Nästa version ska innehålla consist editor och enkel shape viewer: http://www.elvastower.com/forums/ind...ost__p__198931 En sak jag undrar över... Har denna nya editor tagits in och accepterats av "OR-utvecklarna" eller är det fortfarande ett separat drivet projekt? Har inte riktigt fått grepp på det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Har inget direkt svar men jag ser att det är rätt många
i "Or development team" som skriver där (Elvas Tower route editor) som James Ross, Disc ,gpz ,steamer_ctn etc. De har förslag till förbättringar så jag tror det är tänkt att detta ska ingå i Open rails sedan, när man är nöjd med den. Varför lägga energi på utveckling om man redan har en färdig produkt snart. Men som sagt jag har inte kollat alla 537 inlägg som det har skrivits om denna route editor. Goku kanske vill ha betalt senare och då kan det nog bli mer komplicerat... Consist editor, han ligger då inte på latsidan Goku Senast redigerad av jorgen3 den 2016-03-03 klockan 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Tänkte testa GOKUs Route Editor. Men jag får det inte att fungera, se bild. Någon som har ett förslag? Verkar vara relaterat till OPEN GL enligt error code C5145. PC: OS: Windows 10 Home 64-bit Build 10240 Grafik: NVIDIA GeForce GTX 980 (med NVIDIA senste uppdateringar) DirectX Version: 12 EDIT: PROBLEM SOLVED. Har kommit fram till att man måste installera 0.501 innan man kan köra 0.611. I zipfilen för 0.501 ligger det nämligen bibliotek med en massa pryttlar och en .dll fil som kanske är bra att ha... .
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-04-16 klockan 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Tror det blir att dansa med msts re tills OR är klara med deras
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Har testat TSRE5 en stund och kan bara konstatera att editorn använder bara en tredjedel så mycket RAM minne som MSTS RE. (MSTS RE = 640Mb & TSRE5 = 240Mb). Snurrade runt i Waseforsrutten, samma sträcka i båda fallen, från ändpunkt till ändpunkt 11 km. TSRE5 använder hälften av CPU tid. (TSRE5 7% & MSTS RE 15%). Har bara laddat in Wasefors, inga ändringar o dylikt. Ingen animation & inget ljud finns i TSRE5, original installerat på SSD. I MSTS RE finns animation och ljud. Inladdning av rutten från SSD till TSRE5 tar cirka 3 sekunder... MSTS RE tar cirka 12 sekunder att ladda in rutten. TSRE5, "flygning" från Sthlms Stadshus till Uppsala = 54 sek. MSTS RE, "flygning" samma sträcka = 2 min 25 sek. Denna Route Editor kan bli riktigt bra. Det jag saknar just nu, är en manual med alla knep och knåp. Nu får man läsa i olika forum för att få ihop kommandon så att man kan börja använda editorn. GOKU skriver att det är så mycket funktioner i TSRE5 att han inte hinner skriva en manual för tillfället. OpenRails och TSRE5 Route Editor i kombination, blir enligt mig "kanon"... Två stycken program, som synes vara under ständig utveckling och förbättring, kan det bli bättre?? OBS: TA ALLTID KOPIA PÅ RUTT OCH SPARA, INNAN NI BÖRJAR MEKA PÅ RUTTEN MED TSRE5, det är ju en "BETA-version" och kan innehålla buggar! http://www.elvastower.com/forums/ind...or-open-rails/ . |
![]() |
![]() |