![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
RW är ok att köra motorvagnar och lätta persontåg (6-7 vagnar). OR har mycket bra simulering av broms.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Motorn är uppbyggd för 32-bitarsystem vilket kraftigt begränsar möjligheterna för det mesta. Man har dessutom valt ett, idag, mycket sällsynt tillvägagångssätt för optimering. Prestandan baseras på processorn som begränsas genom 32-bitarkodningen. Du får alltså ut ungefär 30-40 procent av din hårdvaras fulla kapacitet när den arbetar på 100 procent. Det är inte okej ur något perspektiv. Kontentan blir, som många av er märkt, att oavsett grafikinställning flaskar (Flaskhalseffekt) simulationen vid många objekt och ett mindre antal pågående processer (Tågmöten, personer på perronger, osv).
Simulationen beter sig högst ologiskt i många situationer och som förarelev kan jag intyga att det är långt från realistiskt. Jag har stort förtroende för Open Rails, trots grafiken. Man har en lättare kod, men en kraftfull sådan, som utnyttjar din hårdvaras fulla kapacitet. Jag tror inte vi sett det sista från Open Rails än på bra länge. Senast redigerad av granders den 2016-02-11 klockan 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Var hittar du 32 eller 64 bitars system?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Nu adresserar du ju grafikmotorn ändå och jag måste säga att jag känner inte igen mig. Jag har tills för några veckor sedan harvat fram med en gammal dator, Core2 E7500 med GTX 480, flera generationer gammal dator mao och flytet i den har varit "acceptabelt". Tillräckligt bra för att använda den riggen på mässan och med många besökare som imponerats av hur det ser ut. Nu har jag i7 3820 och GTX660 Ti och allt flyter som smör ju... Inte heller denna rigg är direkt så "het" i dagens mått. Enda inställningen som inte är på fullt är kantutjämning, finns några vassare lägen kvar. Men de bilder jag postar i screenshotstråden är inte på något sätt "vässade" utan från körningar med utmärkt flyt. Jag kör 1920 x 1200. En sak dessutom som jag tycker är helt underbar med RW är dess LOD-hantering. Inga problem alls med rejält detaljerade fordon, 30-talarna är väl runt 30K poly och mer blir det. Inga som helst problem med flytet ens med gammelburken. Sen håller jag för alla del med dig rent tekniskt i dess brister, men det är ju en simulator med nu ett antal år på nacken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Håller med Mazz! Tänk om MSTS inte fungerar längre efter windows 10 i framtiden. Går det att redigera MSTS-rutter i OR? Där kanske kan skon klämma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() Citat:
Det är bara att hålla tummarna. Å andra sidan kanske inkompatibilitet med framtida Windows-versioner kan öka tempot lite från utvecklarnas sida. Då blir det ju ännu mer angeläget med en egen editor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |