![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej.
Bild 1 & 2. Snöskydd enkelspår x 20m med kontaktledningshållare ala Wase på 6m höjd kompakt (inte så höga), och med lånad textur. Tack Micke för underlag så jag kunde måtta... Bild 3 & 4. Snöskydd från dubbelspår till enkelspår x 20m med kontaktledningshållare. Den var inte lätt med alla vinklar och vrår, tog bra med tid att göra... 103 parts, 2964 vertices och 4580 polys. En spegelvänd kommer så småning om, när tid finnes. Lägger upp dem ikväll. OJ, de e ju kväll... Tiden går fort när man har kul... //Wase . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hei Wase
Dette blir helt topp. ![]() Ja kontakt ledningene er på 6m. Må takke deg så mye.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag tänkte på det, Ni kanske vill ha snöskydd med en öppen sida eller typ fönster? Se bild1&2.
Och kanske halvfärdigt snöskydd, bygga arbetsplats med kranar, lastbilar osv...? Se bild3. //Wase .
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-01-31 klockan 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ja gjerne det hvis du vil. P.S. jeg kan ikke se noen kontakt holdere stolper500 og stolpe 3hall etter at jeg lastet ned.
Fra dobbelspor til enkelspor er det høyre og venstre.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 Senast redigerad av jkriste2 den 2016-01-31 klockan 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Tre bilder på byggnation av delar som kan användas till bland annat till Hallingskeid stn. //Wase .
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-01-31 klockan 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Toppenbra, Wase!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej.
-Jovisst kan jag konvertera. Men det i ett senare skede. Då jag har använt "parts", så måste jag slå isär dessa först. Annars får hela delen en enda färg i konverteringen. Här kommer helgen och veckans sista bild. Nu blir det inget mer förrän eventuellt nästa helg! Då skall jag nog bygga mittendelen av station, med den gigantiska betongväggen och betongbalkarna i taket, mitt för själva stationsingången på perrongen. Hittar Ni några bra bilder får Ni gärna dela med Er! Bild: X2000 på besök i Hallingskeid station. Ha nu en bra vecka. Må Väl!! //Wase . |
![]() |
![]() |