Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-16, 21:08   #1
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.
Färgen på taket på orginalbilden är väldigt slitet och blekt så att aluminiumen syns igenom tydligt. Men jag kan tona upp den röda kanalen i RGB skalan.
Återkommer med ny version.
//Wase
wase besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-01-16, 21:29   #2
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.
Har lagt på 60% röd-svart. Vad tycker Du om detta nu?
//Wase
Bifogade bilder
Filtyp: jpg JWK-Ladugard_MSTS2.jpg (192.0 KB, 118 visningar)
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-16, 21:35   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
Standard

Härligt! Ser fram emot resten, speciellt de byggnader runtomkring i Stockholmstrakterna.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-16, 21:39   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 846
Standard

Det blir säker bra, Wase!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-16, 21:43   #5
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Ni kan hämta ny version av ladugården nu.
//Wase
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-16, 23:55   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 846
Standard

Hej!
Perfekt!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Wase3.jpg (126.6 KB, 117 visningar)
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-21, 18:16   #7
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.
Jag körde fast med konvertering av objekt som har mer än en texture, dvs två tre eller fler texturer... Trodde jag... Det var inte det felet.

Det har visat sig att alla mina texturer till objekt, där texturen är mindre än eller lika med 512x512px har ju gjorts av TSM inbyggda konverter från tga-, bmp- till ace-fil. Den konverteringen funkar inte i RW som ace-fil.

Jag har istället konverterat alla bmp-filer med TGATool. Allt från 64x64px upp till 1024x1024px, och det tar RW. Se bilder nedan.

Jag kom på det hela genom att tänka igenom, varför funkar underdelen av huset men inte resten. -Jo, texturen som är underdelen, är 1024x1024px och därmed konverterad av TGA Tool...

PUUH!! Nu är man på spåret igen... hehe

Såå, då är det bara sista problemet kvar, hur får man in natt texturen i RW???

/Wase

Bild1 = Thuns i TSM
Bild2 = Thuns i 3DCrafter
Bild3 = Thuns i RW med felaktig ace- konvertering av TSM.
Bild4 = Thuns i RW med rätt konvertering av TGA Tool.
.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Thuns_TSM.jpg (182.5 KB, 97 visningar)
Filtyp: jpg Thuns_3DC.jpg (128.5 KB, 97 visningar)
Filtyp: jpg Thuns_RW.jpg (135.6 KB, 96 visningar)
Filtyp: jpg Thuns_RW2.jpg (79.0 KB, 95 visningar)
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009