![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Fantastisk arbete!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej.
Vet någon rutt- eller 3-D byggare, hur jag får MSTS & OR att förstå, att objektet är en tunnel och det skall vara mörkt?? Har försökt att lista ut men kommer ingen vart. Har provat att skriva in detta i objektets SD-fil, men det funkade inte. SIMISA@@@@@@@@@@JINX0t1t______ Shape ( JWK-Stolpe3-hall.s ESD_Detail_Level ( 0 ) ESD_Alternative_Texture ( 2 ) ESD_Tunnel ( 30 0 5 10 0 ) ESD_No_Visual_Obstruction () ESD_Bounding_Box ( -7.099994 -0.075000 -13.518728 7.155046 7.765434 14.950001 ) ) Har också problem med att polys flimmrar vitt, trots att de är kolsvart texture. Se bland annat de långa balkarna som håller Plannjaplåten på plats. //Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hei Wase
Radien bør være 500r og 1000r da skulle det rekke til de fleste stedene på ruten. Dette er det eneste bilde jeg har av kontaktlednigsholderene.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2013
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hoppas du löser med SD-filen. Det du gör för enkel och dubbelspår så måste det väl finnas avsmalning mellan de två.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hei her er noen bilder fra Ustaoset St. ca. 264,67Km fra Oslo og 990,6m over havet.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Där känner jag igen mig från när jag åkte Bergensbanan!
![]() Hur blir det på högsta punkten vid Finse, ligger det snö året om där?