![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Bra att du skriver Patrik. Fortsätt med det så får du hjälp.
Helt rätt; ta bort allt vad som heter lutning (det har jag fått gjort ett antal gånger) och lägg in de fem tillkommande cdp-filerna. Dom är mycket lättare att hantera men är i stora drag desamma som dom du lagt in. Det här med vändskivan begriper jag inte. Det handlar ju bara om en cdp-fil, kanske två, som ska bort och ersättas. Det gamla vägskyddet kan du glömma. Använd det nya. Manual och vägskydd i zip-filen. En allmän kommentar. Allt det här borde du ha hittat i Starthjälpen, men tyvärr har någon envis medlem förstört download-tråden. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Jag bugar mig djup för din finna bana. Den tog en timma att köra från Nynäs till Stockholm. I min nerladdning hittar jag lite avvikelser som
-kilometertavlor med texten "name" -Dubbla Vfsi efter Jordbro och Västerhaningen mot Stockholm. -Ljudsignaltavla utan vägövergång vid Nederst Men banan ![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Som TS2010 användare så undrar jag nu vad TANE innebär för Trainz?
Är det alltså så mycket bättre? Går det gamla att överföra på ett enkelt sätt? "För mig återstår nu säkert många månader med arbete att överföra den till TANE SP1! Håll tummarna Jag kommer inte att installera denna pärla i TS2010, den är värd ett bättre öde " |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Dubbla Vfsi skadar inte. Ljudsignaltavlan vid Nedersta varnar inför den extremt långa skärningen. Tydligen har jag missat konfigurationen. Fixas så här: Leta rätt på "STL ITavla infotavla" i Trackside mode. Klicka på frågetecknet och sedan på den gula fyrkanten. Låt tavlan vara namnlös. Välj V i Typ av tavla, sedan Fyrkantig stolpe och slutligen 1,8 m i Höjdjustering. V innebär att lokföraren skall ge flera signaler, exempelvis alldeles framför skärningen och mitt i. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tack för svaret. Vid min nerladdning ligger landsvägsbron efter Nynäs på järnvägen. Den har jag åtgärdat. Vid första bron efter Älvsjö mot Stockholm försvinner luftledningen ner i järnvägsbanken. När jag kör in i första tunneln är det en grusvägg i tunnelmynningen.
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Grusväggen kan jag förklara. Kan först nämna att i tunnels andra ända hänger att jättelakan bakom tunnelmynningen. Jag kan ta bort både grushög och lakan. Det gör man enkelt genom att skära upp ett hål genom hög och lakan, d v s ta bort en eller två baseboardrutor. För det mesta får man ta bort två rutor för att ta sig in i tunneln. Mina erfarenheter pekar på att resultatet kan se förfärligt ut: ett antal klarblåa sektorer För att visa hur eländigt det kan se ut tog jag fram tunnelkniven och satte den mot en strategisk plats i grushögen (markören i första bilden) - och kors i taket det blev ju perfekt. Hakan trillade ned av förvåning. Testade den andra tunnelmynningen. Det gick också perfekt efter två operationer. Jag har stor erfarenhet av tunnlar, vilket byggherren LAn kan intyga, men har aldrig varit med om en sådan här lyckad operation. Jag tar mig därför rätten att utan LAns tillstånd (och polisens) lägga ut TUB Tunnelkniv. Tänk på att kniven är ett vasst vapen. Spara först när operationen lyckats Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack för svaret. Ingreppet lyckades, dessutom fick jag luftledningen på plats över bron.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ang. vändskivan så förstår jag att du inte begriper! Det var ju såklart olika sorters vändskivor jag hade! ![]() Nu återstår bara för mig att försöka få session att fungera. Har inte lyckats än på DVVJ.
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Fungerar det inte? Gå ut ur Trainz och du kommer direkt tillbaka till Content och gör om operationen enligt ovan. Räkna med att hålla på några gånger. Nisse |
|
![]() |
![]() |