![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Nu har vi fått något nytt; nämligen övergnistliga lok (se närbilden av Ds-loket, drivhjulet).
Gnistorna mellan avtagare och kontaktledning perfekta liksom motorrummets - förutsatt att kontaktledningen ligger rätt. Hjulgnistan är ett arv från den tiden när LAn och Korvtiger konstruerade BJ-loken.. Gnistan kan väl få ligger kvar tycker jag. BJ Ds känner jag inte igen. Det verkar vara en hybrid mellan BJ Ds och SJ Ds. Ingen frontvinge och ingen SJ-vinjett.. Jag har färdats åtskilliga mil bakom BJ Ds. Nu känner jag mig lite främmande. Hur BJ Ds skall se ut berättar BK O. Nisse |
![]() |
![]() |