Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Nyheter

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-11-24, 23:45   #1
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Blir inte klok på Crosstie Studios.
I mars så lanserade de hemsidan att du skulle utveckla en ny tågsimulator.
De lär väl ha hållit på en stund gissar jag innan lanseringen.
I April kom forumet. I början så kom mycket bilder och mycket skrivande från Crosstie utvecklare.

Men i Juni hände något. Det var bara Mike som skrev vidare och inga bilder har släppts sedan Juni, men en liten enkel video på koppelrörelser.
I deras forum har de screenshots. Men eftersom det inte har varit några bilder så har de skrivits om allt möjligt där.
I dagarna så låstes tråden eftersom Mike ansåg att vi som skrivit där inte hade läst hans text tillräckligt noga.

Han själv har skrivet minst 5 gångar att snart kommer det bilder, Det skrev han i Augusti September oktober. Men inga bilder kommer och då blir man lite less. Han pratade i radio intervju att han tyckte att commity var viktigt men i deras eget forum så berättar de inget vad de tycker om förslag eller annat som går in där.

Har varit med från början då Microsoft utvecklade Trainsimulator och sedan Railworks och Trainz. Vad jag kommer på så har alla givit oss bilder så att intresset hålls på topp tills lanseringen. Skulle jag utveckla en simulator så skulle man väl göra så mycket reklam för den innan man släpper produkten.

Varför vill inte Crosstie göra så?. Vill de hålla det hemligt för att då plötsligt släppa demon. Antingen blir vi stormförälskade eller så blir vi grymt besvikna.

Vill man vara lite konspiratorisk så går det inte så bra för dem och att jobbet har stannat av. Men läser man det Mike skriver så håller utvecklingen på med script och annat. Men vi har inga andra bevis än Mikes ord här.
Men jag tror fortfarande på dem men när de släpper Demon det är det skrivet i stjärnorna, kanske till jul eller julen 2018....
jorgen3 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-11-25, 00:27   #2
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Jag tror inte att dom har så mycket nytt att visa upp rent grafiskt ännu.
Där emot så kan väldigt mycket ha hänt i själva programeringen, jag vet att dom jobbar hårt mot en realistisk simulator.
Då kommer det kräva väldigt många och långa timmar före dom ens är i närheten av att vara färdiga med den delen.

Så för mig är det här inget konstigt beteende alls.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-25, 01:06   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Njo, att dom har mycket att göra, har gjort mycket och har mycket framför sig är nog sant. Stor respekt för deras projekt och hoppas verkligen det går i mål så som dom planerat. När det kan ske har egentligen mindre betydelse för min del.

Men... Jag ogillar väldigt mycket att man gång på gång "lockar" med att snart så... Då kommer det bilder som ni kommer gilla... Och så händer ingenting och veckorna går... Alltså, inte avsaknaden av bilder i sig jag störs av utan att det lovas attraktiva bilder men sen händer det inte. Inte bra.

En tanke som slagit mig... Vill man hålla igen med information och bilder i förhållande till den andra leverantören av tågsim med Unreal-motorn av typ sekretesskäl? En liten aktör som Crosstie jämfört med en stor drake i sammanhanget... Kanske inte spelar nån roll, men vore jag utvecklare skulle jag nog tänka tanken.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2015-11-25 klockan 12:10.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-25, 11:40   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Kan det bli samma situation som MSTS2?
Jag har inga förväntningar på den. Fortsätter som vanligt med TS2016.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-26, 18:25   #5
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Nu vaknade Crosstie Studios till liv. De har lagt ut bilder (de första sedan Juni) på deras ny upplåsta screen shouts forumdel.
De blev väl nästan tvingade att lägga ut lite bilder, det blev ju lite debatt om stängningen av screenshouts.

De har mycket kvar att göra men de håller på fortfarande, så det ser ljust nu ändå.
Men jag tror de behöver en bit in i nästa år innan demon kommer ut.

Re: Shots of current development

Unread postby NorfolkSouthern_37 » Thu Nov 26, 2015 5:14 pm
I have heard from the rumor mill about this thread and how the absence of shots has led to some incorrect speculation so I have decided to unlock it and post a few shots. These should have been posted before but due to work schedules they have slipped through. This is totally our fault. You can always catch a few more items than what is here by following us on facebook as well. Also, in an effort to not just show pretty screenshots of the sky and the ground I'll throw in shots of things that probably nobody will understand but at least show some new elements as they emerge.

You may have noticed something about all of the shots so far - No locomotives. This was partially my indecision of what to include on our first go, but very soon you will be seeing the motive power for our demo route. It will certainly be a first in a lot of areas.

De har nu lagt några bilder på deras Forum
Ok, first up - This is an overhead
shot of a coupling taking place. Each car has fully operating draft gear (videos can be found on FB):


Next is a preview of some interface elements used to place trains:


Some pretty blue spline items (and before the questions happen, no procedural switches have not been added in this version yet - one thing at a time):


Bild 2

an oops during car testing:

the current simple launcher:

An overview of somewhere on the in-progress demo route

Senast redigerad av jorgen3 den 2015-11-26 klockan 20:13.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-27, 01:09   #6
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
Nu vaknade Crosstie Studios till liv. De har lagt ut bilder (de första sedan Juni) på deras ny upplåsta screen shouts forumdel.
De blev väl nästan tvingade att lägga ut lite bilder, det blev ju lite debatt om stängningen av screenshouts.

De har mycket kvar att göra men de håller på fortfarande, så det ser ljust nu ändå.
Men jag tror de behöver en bit in i nästa år innan demon kommer ut.

Re: Shots of current development

Unread postby NorfolkSouthern_37 » Thu Nov 26, 2015 5:14 pm
I have heard from the rumor mill about this thread and how the absence of shots has led to some incorrect speculation so I have decided to unlock it and post a few shots. These should have been posted before but due to work schedules they have slipped through. This is totally our fault. You can always catch a few more items than what is here by following us on facebook as well. Also, in an effort to not just show pretty screenshots of the sky and the ground I'll throw in shots of things that probably nobody will understand but at least show some new elements as they emerge.

You may have noticed something about all of the shots so far - No locomotives. This was partially my indecision of what to include on our first go, but very soon you will be seeing the motive power for our demo route. It will certainly be a first in a lot of areas.

De har nu lagt några bilder på deras Forum
Ok, first up - This is an overhead
shot of a coupling taking place. Each car has fully operating draft gear (videos can be found on FB):


Next is a preview of some interface elements used to place trains:


Some pretty blue spline items (and before the questions happen, no procedural switches have not been added in this version yet - one thing at a time):


Bild 2

an oops during car testing:

the current simple launcher:

An overview of somewhere on the in-progress demo route
Vet inte... kul att det kom nya bilder för all del, men det var väl inte så jag kände att det hänt en massa sedan sist... Naturligtvis väldigt fyrkantigt uttryckt, såklart har mycket hänt som man inte ser. Hoppas jag...

Dock passar jag på o ge "procedural switches" en känga... Jag är själv svalt intresserad av dessa, då jag tycker att en växel dels är såpass komplex när man studerar den närmare och dels när jag bygger spår faktiskt vill ha en förutbestämd växel vad gäller detaljer, slipersavstånd, geometri osv. Jag skulle mycket hellre se support för en modell av en växel snarare än RW-stuket av en växel, där radie och utförande blir ungefär och schablonmässigt... MSTS var kanske inte så dumt i det avseendet...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2015-11-27 klockan 01:13.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-28, 00:18   #7
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Jo du har rätt, man blev ju inte stormförtjust i Bilderna.
De bilder vi fick se i Maj Juni var ju så otroligt mycket bättre än dessa.
Så nu förstår jag lite varför de inte vela lägga ut bilder........

Men som sagt de jobbar nu för att få till simulatorn och efter det så är det väl grafiken man jobbar med. Men de har långt kvar ser det ut som.
Läste någonstans att det tar 2 år att utveckla en tågsimulator och då är det 1 år kvar då.
De har ju inte Dovetails resurser heller. Skulle gissa att de är 1-2 personer som håller på med den, för deras andra firma jointed rail rullar ju på parallellt med detta.

Ja nu är det bara tålamod som gäller men nästa år är intressant i tågsimulator värden.

1: Trainz Tane utvecklas väl vidare så det fungerar bättre
2: Crosstie Studios nya Unreal Engine tågsimulator borde komma ut nästa år
3: Run8 teamet håller på med version 2
4: Dovetail släpper sin Unreal Engine tågsimulator (hoppas vi men det är väldigt tyst om den)

Senast redigerad av jorgen3 den 2015-11-28 klockan 06:43.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009