![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ja gärna, det andra spårets befästningar är intressanta i mitt PT-arbete.
SÅ bra att ha goda "fältarbetare" som kommer bort från datorn och kan dokumentera verkligheten ![]() ![]() ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
En helt annan fråga som jag kom att tänka på när jag såg att du fått in Ds maskinerna i TANE i en annan tråd, ville inte spåra ur den tråden helt, så jag frågar här istället:
Är det möjligt att göra fysikaliskt korrekta reflektioner i TANE? Eftersom vattenytor kan reflektera byggnader numera menar jag, kan man göra samma sak med egna mesher, så man kan få riktiga reflekterande fönsterrutor på lok och vagnar?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Intressant fråga, jag har inte undersökt detta, men det finns möjligen nån ledtråd i TANE Forum. Det finns ju nåt som heter m.reflect som möjligen kan användas, men jag vet inte hur.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Det är inte samma som funnits i Trainz sedan urminnes tider, där man ger den en matcap (/bild på en reflection ball, googla det) så man får fakeade reflektioner?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
gjorde en "kristallkula" med massa påskliljor och grenar på som jag döpte till win_reflect.tga, sen maskade jag ut fält ur den och klistrade på win.tgas fönsterrutor, win_alpha.bmp ändrades ej. Sen ställde jag om parametrarna i byggprogrammet och expotererade en dummymesh för att få ut texture.txt-filerna och in med allt i Du. MEN, om det nu går att få dynamiska reflektioner i vattenytor borde det gå att få även på glasytor, hur kanske N3V talar om om hundra år ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Det var det tjusigaste med det här loket.
Nisse |
![]() |
![]() |