![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
klart det går! Misstänkte de när jag gick med till 3x3 m-modul, men jag kan lätt göra platformar som "passbitar", t.ex. en 0,5 m nedre och övre? Behöver man ännu noggrannare? man kan göra en 5 cm men det låter önödigt noggrant.
Hör av er om detta!!!! EDIT: Mina studier i högre matematik säger mig att 0,5 + 3 + 0,5 = 4, som väl är ett standard spåravstånd. Och 1,5 + 0,5 + 0,5 +1,5 = 4 stämmer val också? Liksom 1,5 + 3 + 0,5 + 3 + 1,5 = 9,5 som bör stämma hyfsat med spåravståndet med en 8 m perrong emellan ? Om ingen hör av sig så gör jag en 1 cm passbit så får ni själva knyppla !!!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-09-24 klockan 17:03. Anledning: matematik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
För att hänga med bättre i HUD-rutan så tänker jag ändra/korta Usernamn i Content till "Gångbro 13 Plattform etc" - d v s jag tar bort Nynäsbanan och lägger fram delnumret utan Del. Då sparar jag 13 tecken, ögonen och huvudet. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Du gör som du vill men tanken med allt jag gör börjar med nyn så blir det lätthittat Scenery-fliken!
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=54
Bilderna visar hur man kan bygga en brodel för ett tågspår med 5 m mellan pelarna:
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Glömde bort denna igår. Övre trappa åt vänster. Del 8.
Så nu behöver jag hjälp med själva namnet. För jag har nu själv ändrat namnen på dessa brodelar, så att ingenting längre stämmer med Lennarts namn. Så för att det ska stämma med dom andra brodelarna, så behöver jag namnet för del 8, så att jag kan lägga till Nät i slutet.
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Varje del har ju en egen kuid, del 8 config ser ut som nedan:
" username "Nynäsbanan Gångbro Trappa Vinklad övre Left,del8" kind "fixedtrack" trainz-build 3.3 mesh-table { default { mesh-asset <kuid:67375:102445> mesh "del8.im" auto-create 1 } } light 1 category-class "TF" description author "LAn" organisation contact-website attached-track { track0 { track <kuid:67375:101744> useadjoiningtracktype 0 vertices { 0 "a.weld0" 1 "a.weld1" } } } thumbnails { 0 { image "screen.jpg" width 240 height 180 } } category-era "1900s" category-region "SE" kuid <kuid:67375:102448> kuid-table { 0 <kuid:67375:102445> track <kuid:67375:101744> } "
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tack.
Då är den strax uppe i Downloadstråden tillsammans med dom övriga. Hade ju kunnat installerat om dina grejer och fått fram namnet den vägen. Men då hade allt blivit överskrivet på nytt, så att jag hade behövt ändra mina namnbyten på nytt. För så här ser det ut för mig just nu.