![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Stortorp, Trångsund, Sweden.
Inlägg: 328
|
![]()
Det ser - av din hänvisning till bilden att döma - ut som om det INTE är den vagnen jag menar. Eller så kanske Pocher gjorde fel. För såvitt jag minns hade den DF5:an öppna plattformar i bägge ändarna.
När det gäller CF3:an kan det säkert vara så att det är en BF4:a jag menar. En sådan gick nämligen i det så kallade "arbetartåget" på vardagsmorgnar mellan Västerås och Surahammar. Men den hade "solgrindar", LAn:s utmärkta variant var väl - såvitt jag kan bedöma - en privatbanevariant med andra grindar. Låter hoppfullt att du kanske smäller ihop ytterligare ett antal vagnar när höstrusket infinner sig. Må detta rusk komma snart ;-) Jag har ju lyckats konvertera flera av dina vagnar till MSTS / ORTS, men ännu inte lyckats få hjulaxel med hjul att snurra kring sin egen axel. I stället bär sig bägge hjulaxlarna åt som en väderkvarnsvinge och snurrar bägge kring en tänkt mitt punkt. Ytterst skumt. Men det är givetvis mig och min bristande förmåga det är fel på... Lycka till med dina fortsatta övningar och Tack för dina utmärkta byggen och informativa "bruksanvisningar". Värdefull kunskap du sprider!
__________________
/Med vänlig hälsning "Tågny" |
![]() |
![]() |