![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ja det kommer en uppdatering, men först när jag är säker på att inget mer dyker upp från mina "många" synare. Taken är inte fixade på dom som finns nu!
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nöjer man sig med stationsnamnet (SNJ-standard) är allt OK. Fyller man i konfigurationsrutan sdå kan man i efterhand ta bort destinationsnamnen - men inte siffrorna. Att ta bort siffrorna är jag mest intresserad av, Förtydligande: Bara klass II-stationen. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
|
![]() Citat:
EDIT: Skyltningen fungerar alldeles som den skall ! Man "blankar" bara så skrivs inget ut men i height måste man skriva 0 (Integer) så skrivs inget ut !!! Sen kan man ju själv ändra "fonts", "fontsize" och "fontcolor" i config.txt.
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-09-05 klockan 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
.. som IVästerhaninge eller Älgviken. Lite shots så länge:
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
... Nynäshamn:
(diverse fix med texturer och färgbalans på alla stationer, Kl3 får behålla sin Umbrafärg [som nog var originalfärgen], resten går i varierande gult [verkar som nån från Öslj varit rådgivande när "gula febern" bröt ut"] Kl0 [Nynäshamn] och Kl3 [Handen] har fått klocka på husknuten. Taken genomgångna och fixade. jaglåter dom ligga och verka ett tag så får vi se om jag får några synpunkter - inte troligt ![]()
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... tja, hittade några dåliga bilder på dels Bansvaktsstuga dels Godsmagasin, båda lättbyggda. Godsmagasinet är kul såtillvida att lastning till/från landvägsfordon nog skedde via gaveldören och järnvägslastning via sidodörren.
Sen löste jag äntligen problemet att får Korvtigers skript att samsas med texturgroup, det var ganska enkelt när min pyttelilla skripthjärna kom på det. Det ledde till att varje station och andra byggnader får tre texturer, som standard den gula som representerar sent 1900-tal, den grå som härstammar från tidigt 1900-tal och den umbrafärgade som får stå för mitten av seklet. Nog för idag:
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... det blev inalles 8 byggnade till Nynäsbanan, alla med Texgroup för att kunna väja epok. Upload sker ikväll, jag väntar inte längre på "söliga" synpunkter
![]()