![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Men du har slarvat med mappningen, tycker att det är synd på en så snygg byggnad. .
![]() |
![]() |
#17 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... men jag är ju ingen fasadklättrare, som du, längre
![]() Skall titta på det! Bergslagernas är nog i rätt skala, frågan är om din ketchpmodell är det? Jaha fasadklättrare Bengan, du hade FEL ![]() Så går det när man bygger stort med dålig synskärpa ![]() Ny i DL:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-08-18 klockan 18:53. Anledning: check |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Veteran
|
![]()
Jag tror nog det stämmer, huvudbyggnaden på BJ Gbg är 70 m lång, medan de mätningar jag gjort i GE säger att SJ Sthlm är 160 m lång.
Bifogar GEbild. Jag gjorde en hel det shots från GE som jag skickar till dig Bengan. Upptäckte att man kan exportera en modell från sketcup direkt till 3DS och sedan ta in den i 3DMax. Detta öppnar möjligheter och man slipper Ruby: EDIT: Jag ställde BJ framför SJ och skalade sedan SJ till mått jag tog bland bilderna. Jag tror "ketchup"-modellen var för hög!? Vad tycker ni som stryker runt Sthlm C till vardags ![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-08-19 klockan 16:50. Anledning: Noggrannare uppmätning |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Veteran
|
![]()
Något var skumt och nya mätningar i GE visade att BJs Gbg inte alls är 70m utan 90m lång över huvudbyggnaden, jag skall skala upp den till rätt storlek och ladda upp ny version snarast - sen tar vi itu med Sthlms C.
Jag måste ha läst 90 som 70 vid första uppmätningen (ålder och dålig synskärpa). EDIT: uppskalad ny version i DL
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-08-20 klockan 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Veteran
|
![]()
... tydligen totalt insommnat så slänger jag upp en knivig gåta:
Vad skall detta bli för svensk station - 1:a pris, en väckarklocka för Trainz ![]() eller detta:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-08-25 klockan 19:04. Anledning: en till: |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Herrljunga ?
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Tävlingen!
Den nedre stationen - med ett torn - tror jag är Kalmar C. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Veteran
|
![]()
det kommer en väckarklocka, Micke, och en Kalmarnyckel till torpet.
Jag visste väl att några var vakna ![]()
![]() |
#25 |
Veteran
|
![]()
... artar sig bra. Det är först när bygget är inne i Trainz som man ser vad som bör rättas till !
![]() |
#26 |
Veteran
|
![]()
... börjar detta likna??? Men jag fortsätter väl att berätta mina "godnattsagor" tills alla har insomnat
![]() Har filat klart på Kalmar C och slänger upp lite bilder, de sista två är från TANE ![]()
![]() |
#27 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Tack. En Kalmarnyckel är precis vad jag behöver! Och alltid roligt att vinna ett pris. Dessutom - en mycket fin Kalmar C i vardande. Mycket tjusig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Veteran
|
![]()
... tog mig kragen och gjorde de sista finjusteringarna av den idag.