![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Synd att du raderade av misstag. Gör en ny försök istället, du har fått lära mycket och vet hur du ska göra. Jag Rekommenderar dig att inte ta Backa industrirutten för den ligger inte i Gävletrakten. Lycka till! Obs! Ta backup ofta! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det finns dessutom manual i Steam hur du skapar landskapsbygge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2015
|
![]()
Okej jag ska göra ett försök till, men om jag inte ska använda backa industriområde så ska jag väl försöka hitta någon annan. Och det där med raderingen så var det så att jag hade "selectat" en bit räls som jag hade velat tagit bort men sedan hade jag råkat skapat ett bugg för då ville hela trakten försvinna (jag visste inte om det förren nu). Och självklart tryckte jag på "save".
Jag är förresten 14 bast så man kanske är i den perioden då man är lite irreterad och osjälvsäker. Totte, du skrev att det finns en manual för landskaps bygge så jag får väl titta efter den. Tycker själv att en gammal järnväg med träplankor i en tät barrskog är fint. ![]() Bilden ovan är kanske lite överdriven men ni fattar vitsen. Hade gött! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ja, ge inte upp..vi har alla gjort nån miss då och då. Nu har jag inte byggt så mycket i Railworks, utan mest i MSTS. Och i den tågsimmen gjorde jag massor av missar, så det gällde att ha tålamod. Gör backup som Totte säger och gör det ofta!!
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2015
|
![]()
Tack, men mitt problem just nu är hur jag ska kunna göra en värld som jag kan använda mig av mina egna koordinater. Det finns ingenting på internet som är tillräckligt nära Gävle. Om ni vet om någon rutt så hör gärna av er!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Google Earth har positioner så du kan skriva in Lat.xxxx och lon.xxxx under skapandet av route editor.
Jag har inte möjlighet att visa på bild för jag finns inte hemma vid min stora dator.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-07-02 klockan 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Du kan välja vilken rutt du vill eller välj Default och ändra koordinaterna.
Gävle C har latitud 60.67584 och longitud 17.15010 t.ex. |
![]() |
![]() |