![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det andra alternativet med luckor nära vagnssidan är nog korrekt. Om man tänker efter så finns det ju ingen anledning att luckorna ska sticka ut och inget som borde hindra dem att vara i princip ett med vagnssidan. Den sista bilden som Bengan länkar till visar potentiellt luckan/orna i öppet läge, därav att det ser ut som hål in i vagnssidan, eller så sitter själva luckan längre in i urgröpningen.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... jag tror Korvtiger har rätt ! Luckorna var nog upphängda en bit innanför vagnsidan och fälldes upp och stack då ut lite utanför sidan. Jag kör på den varianten (men de blir inte öppningsbara !).
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Lägger mig säkert i något som kanske nog är överspelat av de kloke, men denna bild från Samlingsportalen ger också en liten fingervisning om hur det såg ut. Minns särskilt den sotiga vagnssidan kring dessa värmepannor.
http://www.samlingsportalen.se/getit..._Jvm_KDAJ02624 Vill i övrigt säga att jag, som varit lite dålig med Trainz-hanteringen på sistone, blev oerhört glad när jag såg att "någon" kommit åter "för att hålla bygghanden igång". Gladde mig oerhört. Och ser, som så många andra fram emot dessa Hildingprodukter som nu växer fram ur mästarens hand. Utan att därmed förringa de fina plåtvagnarna som korvtiger tagit fram. Även dessa ett förnämligt tillskott till Trainz-hobbyn. Tack alla! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Den bilden kommer väl till pass eftersom UDFo blir nästa vagn till mangling.
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
UDFo, som nog blir den sista i min serie "vädrade" vagnar.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Lagom tills dina Hilding-släp med tillhörande motorvagnar blir klara ska jag förbaske mig se till att få igång Trainz 2010 så att jag kan köra dem. Men det är otroligt vad svårt det tycks vara...
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... för min "Y-front" avancerar stadigt
![]() Det blev tillslut 9 vagnar. Yo1s som motorvagn till boggisläpen. de 3 o-släpen med 2,8 m vagnbredd. de 3 os-släpen med 3,1 m vagnbredd, förhöjt tak och modernare förnster. Y och UF med 2,4 m vagnbredd. Valbara texturer (2 st), tvättad och skitig, samt valbara baggageräck och takräck, med eller utan last. Tack vare Ekans fina texturer gick det att få vagnarna snygga. Sista okulärbesiktningen pågår (alltid är det något man förbisett ![]() Några bilder så länge: