![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2013
|
![]()
Jag kör Trainz 2012, och det varnar för en jäklar massa saker, mest texturer som saknas (?), och sedan "Warning: This asset uses an obsolete trainz-build number. Trainz-build numbers below 2.7 are no longer supported." Kan det vara så att jag har "för nytt" Trainz?
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
kan vara så är jätte många lok mm som inte fungerar i 2012 men kanske någon annan som kör 2012 fått dem att fungera
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Jag kör 2012 v 3.7 och får inte heller loken att fungera. Några kan jag gå in i configen och ändra. Där jag inte kan ändra har felet "The tag 'speedlimit' is not valid for ki$tet_val_not_type."
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
De två vanligaste felen i 2012 är just speedlimit #.## som skall tas bort och en ickekritisk varning för enfärgade texturer.
Loken bör fungera om man raderar speedlimit-taggen !
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tack för svaret. Då jag inte är så tekniskt bevandrad skulle jag vilja ha hjälp med att ta bort speedtaggen. Jag var inne i configen och tog bort uppgiften men de hjälpe inte.
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
När du tagit bort speedlimit måste du "committa" loket !!! (Ctrl-M i ContentManager)
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack för svaret. Jag hade comittat men glömt ta bort texten speedlimit. Nu funkar det.