Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-11-16, 10:32   #1
marklin
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Netherlands
Inlägg: 24
Thumbs up

Thank you for the Dm3 package and update.
__________________
marklin besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-11-17, 15:59   #2
jibeh
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: belgium
Inlägg: 16
Standard

Merci bien Thanks for this update!
jibeh besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 19:00   #3
Kiruna
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: Kiruna
Inlägg: 1
Standard

Hej!
Jättefin modell du har fått till.
Då jag arbetat som lokreparatör med Dm-lok
så är jag yrkesskadad och ser saker som kanske inte andra ser.
Jag jobbade mestadels med koppelstänger. Jag är imponerad över
att du uppmärksammat att långstången (som förbinder 2 hjulaxlar)
alltid sitter på axel 2 & 3 och aldrig axel 4 & 5. Det som jag däremot ser att man missat är hur koppelstängerna är förskjutna mellan höger och vänster sida.
Blindaxeln har 2 dödlägen i sin rotation. När du tittar på hjulen från sidan
så inträffar dödläget kl 3 och kl 9. Blindaxeln kan inte lyfta eller sänka ner stången utan kan bara dra eller skjuta. På modellen så inträffar dödlägena
för blindaxeln samtidigt på båda sidor. När den högra sidan befinner sig längst fram, dvs kl 3 från höger sida sett så befinner sig vänster sida längst bak, dvs
kl 3 från vänster sida sett. Startar loket från den positionen så kommer blindaxeln att börja rotera då den drivs direkt av motorerna och blindaxelns axeltapp kommer att vrida ner stången medan hjulen står still. Det kommer få följden att stängerna knäcks.
DM-hjulen är därför konstruerade så att den högra axeltappen är förskjuten 90 grader före den vänstra axeltappen. När den högra sidan står på kl 9 (från höger sida sett) så står den vänstra sidan på kl 12 från vänster sida sett.

Hälsningar / Fredrik

Senast redigerad av Kiruna den 2015-01-01 klockan 19:03.
Kiruna besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009