![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Ute i den stora världen( inte våran underbara trainz värld) har alla signaler namn för identifiering. De brukar ha förkortning på ort plus väderstreck och nummer tex en signal mellan Mölnlycke och Landvetter kan heta "Mnl 12Ö" och är det på en bangård brukar de bara ha ort förkortning och nummer
Senast redigerad av rac_hammer den 2014-09-22 klockan 00:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
När det gäller signaler är väl verkligheten allra bästa. Svenolovs manual "Signaltekniska..." ger en utmärkt beskrivning av namngivning. Systemen ESIL och ESIK, som beskrivs på sidorna 5 och 6, används allmänt i dag. Kort station under 450 meter, lång över.
Vad som är viktigt är att följa jämn/udda-principen- Infarts- och utfartssignal skall placeras rygg mot, helst med några decimeters avstånd. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 394
|
![]()
Tack Nisse! Du är en pärla. Handboken om signalerna har jag haft tidigare men har försvunnit i flytten i Kanada. Skall studeras ingående.
Hälsningar
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. |
![]() |
![]() |