Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-08, 16:58   #1
legotrainzman
Medlem

Reg.datum: Apr 2012
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av gp3119 Visa inlägg
Hej.
jag har en fråga om SRJ-vagnarna Kommer du att göra alla dem som TJF har i trafik. De har fem vagnar i trafik totalt med en Manövervagn. Jag kommer att namn ger numren: 82,112,895, och en som jag kan inte namn ger + manövervagnen 108.

Mvh Gp3119
Det är tänkt att det ska bli alla vagnar som TJF har. Det är också tänkt att när 92an blir färdig är 895/897 på tur. Efter det bygger jag om dem till en Ubxp/Ubzp. Men det kommer nog dröja då 92an inte är färdig än

Senast redigerad av legotrainzman den 2014-06-08 klockan 21:20. Anledning: stavfel o liknande
legotrainzman besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 21:23   #2
legotrainzman
Medlem

Talking Ännu en uppdatering

Bygget rullar på. Efter att idag ha varit i Västervik och fotograferat alla vagnens vinklar och vrår så har jag nu börjat med insidan. Jag har också tagit bort kulisserna som jag byggde efter, de behövs inte mer nu när allt det exteriöra är färdigt Jag blir ganska nöjd med det hela om jag får säga det själv Vad tycker ni
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bort med dem.JPG (222.6 KB, 482 visningar)

Senast redigerad av legotrainzman den 2014-06-08 klockan 21:24. Anledning: glömde bilden...
legotrainzman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-09, 12:08   #3
Norrköpingsbo
Medlem

Reg.datum: Dec 2013
Standard

Mycket bra legotrainzman! Det här kan bli riktigt bra!!

Det enda jag anmärker på är att SRJ-loggan är för otydlig. Men det är väl inte så svårt att ordna?

Hursomhelst:
Gammal 2014-06-09, 15:30   #4
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Ja, jag tror nog det där kommer bli skitbra! Jag antar att ni slänger på en bättre textur också när det väl närmar sig?
Gammal 2014-07-04, 20:22   #5
Norrköpingsbo
Medlem

Reg.datum: Dec 2013
Standard

Jag kan bara beklaga stillheten, det utlovades en beta av en kortare sträcka i början av tråden, som är försenad och uppskuten till obestämt datum. Så här i sommartider ska man ju vara ute och bada, åka tåg och spårvagn.

Den som besöker riktiga smalspåret i sommar får kanske se legotrainzman eller mig, iklädd uniform eller overall

Tro inte att arbetet på banan är dött - Det arbetas, fast långsamt.

Jag återkommer i höst
Gammal 2014-08-13, 14:59   #6
legotrainzman
Medlem

Smile Hallå igen

Nu när skolstarten börjar närma sig börjar man få allt mer tid till att sitta framför datorn då man är hemma allt mer. Detta leder till att HWJ plockas fram lite då och då och man bygger på den. I dagsläget så är det färdigt med natur I Västervik och Jenny. mellan Jenny och Verkebäck är skärningar och banker utplacerade samt lite skog. Verkebäck-valstadd är helt färdig (som jag ser det (Norrköpingsbon kan ha andra synpunkter), Valstad - Fårhult är under arbete,men närmar sig. Fårhult - Ankarsrum har landeskap som börjar precis innan Tjursbo och som fortsätter till lite innan Ankarsrum. Sedan har Långsjön landskap till en bit bortom Fagersand. Det kan alltså tänkas att betan innefattar körningen till Durspelsstämman som hålls utanför vid långsjön, men inget är bestämt

På 3d-fronten står det still. Jag har problem med 3ds-max och kan därför inte modelera på 92'an. Dock kan det kanske bli ett bygge av Ankarsrum i Gmax.

Tack för att ni tog er tid att läs

Senast redigerad av legotrainzman den 2014-08-13 klockan 14:59. Anledning: stavfel
legotrainzman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 17:50   #7
legotrainzman
Medlem

Smile Stationsbyggnader

Hallå igen

Bankandet och skärandet fortsätter och vi har nu passerat Fårhult. Vi har också tänkt släppa en beta inom en inte allt för avlägsen framtid. Detta gör så att vi måste ha byggnader och liknande relativt snart. Då får jag ta och bygga i Gmax igen. de byggnader som jag har gjort är Fårhult och Ankarsrums stationer. Västerviks verkstad kommer också att göras, men då behöver jag åka till Västervik och skaffa ritningar. Här kommer också bilder på det ofärdiga arbetet :
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 01.JPG (43.3 KB, 351 visningar)
Filtyp: jpg 1.JPG (41.8 KB, 351 visningar)

Taggar
3d-design, hultsfred, ruttbyggande, smalspår, västervik

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:43.