![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
vadgäller fönstren gick bra. En hyttinsida finns men nu artar sig detta så bra att nån form av hyttinredning måste till och där behöver jag hjälp. Bifogad bild är "stulen" från jernväg.net. Jag vet vilket reglage som är förarventil och askkopp men inte mycket mer. Här kan ni hjälpa till !!!???
Reglage och mätare - vilka är dom???
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
tog en bild för fler år sedan när jag var på Järnvägsskolan i Ängelholm inne i hytten på deras z65 ...tyvärr fick jag inte med hela instrumentbrädan men hoppas den är lite hjälp
Senast redigerad av rac_hammer den 2014-06-04 klockan 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bifogar en bild på den första Z65:an 489 som hade en annan Blå,vit,röd färgsättning än dom andra Blå,vit,röda Z65:orna.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Den skall jag försöka få till
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Några har det blivit
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hon börjar se betydligt mycket mer levande ut, med sina fönster, nya boggie, gallerplog eller vad man ska kalla det för.
Är mappningen lika tokig på strålkastarna, så att det är svårt eller helt omöjligt att göra T.G.O.J.s gröna variant med dom blå strecken. Gav själv upp detta, när jag kladdade på Z65:an för länge sedan. För min del, så är det helt OK att du slänger in mina gamla ommålningar i texturegruppen om du nu skulle känna för detta. Undra om jag inte har en ommålning på Tågabs variant liggandes någonstans, som jag inte har laddat upp. EDIT: Glömde fråga, om det blir valbara plogar på henne?
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2014-06-05 klockan 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tänkte ta med de flesta av de som redan finns till loket samt många nya så alla du/ni har är bara att skicka så passar jag in dem till nya mappningen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |