![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej!
Jag har just försökt aktivera Mazz häftiga signaler i min nya rutt (Kolbäck-Ramnäs). Först fick jag bara upp signalerna (inte de lustiga röda romberna) vilket naturligtvis innebar att signalerna inte fungerade! Nu har jag fått in "bollarna" och signalerna visar upp sken, men mycket egendomligt sådant. Ser mer ut som tecknade skivor som antingen lyser med fast sken eller som blinkar, Bifogade bild kanske kan visa vad jag menar. Vad gör jag för fel? /Med vänliga hälsningar "Tågny"
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Testa att kopiera filen signlight.ace från någon annan svensk rutt som använder dessa signaler (Stockholmsrutten, Trollhättanrutten) till din rutt och se om det blir normalt.
![]()
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det var tydligen mycket läääääääääänge sedan jag senast byggde in signaler i en rutt. Hade totalt glömt bort detta och körde naturligtvis med den gamla (ursprungliga) texturen. Nu funkar det bra. Nu ska jag bara se till att koppla signalen till rätt växel så att jag får grönt när jag vill komma in på stationen.
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Så när dagens byggarbete är klart är det kanske på plats att visa ett par bilder av ett tågmöte i Kolbäck.
Tåg från / till fyra håll finns inne på stationen för utbyte av passagerare. På spår 1 står rälsbussen (en Y6:a) avgångsberedd mot Ramnäs. På spår 2 har persontåget från Stockholm via Västerås just gjort ett kort uppehåll före den fortsatta färden mot Köping och Hallsberg. På spår 3 håller man på att lasta resgods och ta ombord passagerare på en X9:a. Dessa motorvagnar gick under en period som expresståget "Mälardalen" mellan Stockholm och Karlstad t o r. Då gjordes inga uppehåll i Kolbäck. Men idag blev det ett undantag innan X9:an ska gå vidare mot Västerås och Stockholm. Vid "TGOJ-plattformen" (spår 4) står en av TGOJ:s färgglada motorvagnar (en så kallad "Kålmask") YBoa2 redo att snart ge sig iväg på TGOJ:s CTC-sträcka mot Eskilstuna. Ute på godsbangården bidar ett Du med typiskt godståg sin tid. Det gäller ju att banan mot Dingtuna och Västerås ska bli fri igen sedan X9:an rullat igenom. En gammal SJ landsvägsbuss skymtar på genomfartsleden bakom stationshuset. Ha en trevlig helg!
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]() ![]() ![]()