![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Efter att ha kollat in din betaversion lite så har jag några synpunkter att ge till dig, i rent konstruktivt syfte!
För det första verkar det vara något skumt som pågår i panelen precis vanför dörren bak på drivenheten, där blir svart i nederdelen från vissa betraktningsvinklar. Personligen tolkar jag det som ett verticefel. Sedan ser inte nödbromsen riktigt ut som förebilden, finns inga fyrkanter i hörnen på den, utan det är i grund och botten ett krökt rör som är platt på ena sidan. Förarpanelen ser också ut att vara lite för smal, den ska gå lite längre ut till höger tycker jag att det ser ut som. Sedan reagerar jag på det stora antalet texturkartor varje modell har, bara drivenheten har 22 texturkartor om jag räknat rätt, och det utan att jag har tagit med normalmaps och enviromentmaps. Det antalet måste sjunka, det går att få in alla detaljerna i samma karta och köra större texturupplösning och få samma eller bättre resultat på texturen. Annars kommer det ta en evighet att ladda modellerna sen när det kommer nya texturer och alla detaljer är på plats. Fortsätter att följa projektets utveckling med spänning här i dom tysta skuggorna. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2014-04-02 klockan 17:07. |
![]() |
![]() |