Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-16, 23:04   #24
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfisk Visa inlägg
Bifogad fil 63565

Men detta är ju inte alls jobbigt?
Jag vill bestämt säga att den filen visst existerar på just den platsen???

Sitter fast här?
Något veteran som har haft liknande problem?

Försöker exportera tåget med en 64x64 grå textur för att testa det "in-game".
Så, allt som står ovanför (instancerade boggies, nummering osv) funkar fin fint.
Men när jag kom hit så ville det sig inte.

(obs att grey.xml är primary named texture set)
Du behöver inte fylla i texturen i Primary/Secondary texture sets. Du måste använda Kuju material i 3dsmax för texturen.
Ta alltså din grey.ace och gör ett TexDiff eller TrainBasicObjectDiffuse från Kuju materialen och sedan exportera på nytt. Inga paramterar för materialet behöver ändras innan.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009