![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
|
![]()
Kom just på att de där 20.000 är för bara vagnmodellen (YES!)
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-03-14 klockan 18:32. Anledning: Duplication |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Det har studentlicenser idag (autodesk då). Använder det själv via skolan idag. Jobbar själv lite i maya (mest) och 3ds max (typ precis börjat) men jag tycker att de är relativt lika.
Mitt högsta poly antal är snart 2000 på en av mina modeller. Lite skillnad! ![]() ![]() Har för mig att jag för ett tag sedan frågade hur många polygoner du kunde klämma in i en modell, och fick då svaret över 100k och att rc loket som man kan köpa här på forumet hade runt 30, men inte helt säker. Men som sagt modellen är väldigt fin!
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator Senast redigerad av AlleDahlle den 2014-03-14 klockan 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Updatesnabbis:
Imorgon bär det av till stationen om vädret tillåter. Jag tänkte också göra manövervagnen och en mellanvagn. Hoppas på bra väder. Känner att jag behöver "close-ups" på boggiarna, underredet och pantografen.
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Kommer du att göra en hytt till tåget? Vore verkligen synd att inte ha en då resten är så snyggt!
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Vill gärna göra hytten, men eftersom det är knepigare att få tag i bra referensmaterial så kan det ta tid innan den är ute.
Sen är ju hytten bra mycket knepigare att programmera. Men jag siktar på att göra det, för jag vill lära mig mer hur RW fungerar så att jag senare kan göra fler saker till oss tågentusiaster (lite snabbare) ![]() Det blir i vilket fall efter allt exteriört är klart och inmatat i RW, då kan vi börja snacka hytt på allvar. Kan hända att jag slänger in en "Simpel" hytt så att man kan åka med i början.
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-03-15 klockan 18:30. Anledning: Stavfel/Grammatik |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Låter bra! Om du har nära till en slutstation för snabbtågen (Malmö C?) så brukar det gå bra att fråga en förare om man kan få kika in i hytten. Medan tåget står still brukar det inte vara några problem.
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack för tipset!
Skall till Malmö nästa vecka så inte omöjligt att man kan ta en sväng förbi centralen.
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Vad ajg förstår så finns det 3 hyttvarianter, Här är det egenligen bara hastighetsvisaren so mskiljer dem åt.
-Vanlig analog hastighetsmätare/tacometer -Digital hastighetsmätare -X2K har en Dansk ATC, där tacometern är innbyggd, placerad på hastighetsmätarens placering. Skulle vara kul om du fick två varianter (en med och utan Dansk ATC) eller alla 3, om det finns en tredje... Jag är lite osäker på det egentligen...
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |