![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Förnämligt snyggt och imponerande. När du säger "inte speciellt högt polygonantal", vad innebär det mer antalsmässigt? *nyfiken* ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Drivenheten ser otroligt snyggt ut
![]()
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Här går det verkligen undan! Och snyggt blir det också!!
![]() Gillar att du valt att göra "riktiga" 3d objekt av allt, särskilt sidoplåtspanelen tror jag ger tåget ett helt annat liv om den är "äkta" istället för en bumpmappad textur.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2011
|
![]()
Ser så mycket fram emot att få köra detta tåg
![]() ![]() Keep up the good work!
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Bara för att jag alltid är nyfiken på typ allt, men hur många års erfarenhet ha du?
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Lite offtopic, men en fråga till alla er som har en motorvagnståg i signaturen. Vart har ni fått tag på dem? Jag vill ha en X10 i SLs moderna färger sedd på det sättet.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
|
![]()
Jag har modellerat i många år. Vet inte exakt när jag startade, kring 2005 skulle jag tippa på jag började satsa lite. Det var när jag gick på Gymnasiet
jag började på allvar. Genom skolan gick det även att få licens för en hel del Autodesk program. Hade en formidabel lärare som kunde detta. Han jobbade normalt med lektioner inom CAD och det var där jag träffade honom. På den tiden kallades det för en PLE-licens. Typ Personal Learning Edition. Har för mig de inte har det längre tyvärr ![]() Men det är tufft. I början begriper man verkligen ingenting och det tog mig över ett år innan jag lyckades göra min första animation på ynka 10 sekunder. Men vad nöjd jag var! Fast klart, idag finns ju blender och allt möjligt som bra alternativ. Och Youtube! Där finns det lektioner i videoformat till alla tänkbara program!! Även jag som hållit på länge lär mig nya knep och knåp hela tiden. Antalet polygoner är just nu (inkl. boggies och hjul) = ~18.000 Motorvagn= ~8.000 Boggie/st = ~3.300 Hjul/st = ~800 Developer Docs sade att man skulle sikta på ca 20.000 så lägg till lite pantografdetaljer och lite mer på boggiarna så är vi ju nästan där ![]() Men de är som sagt från 2008. Jag är säker på att man kan gå lite högre utan problem idag om man så vill. Modellen skall städas upp lite mer och många onödiga linjer kommer tas bort som är där mest för hjälp under modellerandet. Det är inte ofta jag gör modeller av "riktiga" objekt, så detta är väldigt roligt! Om blueprint editorn sammarbetar sen kan vi ju tänka oss att det blir en hel del mer att se fram emot ![]() Ps. Det verkar vara en trend att ha ett tåg nere i signaturen så ja... ![]() Från Sj's hemsida dock något modifierad, för skojs skull.
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-03-14 klockan 15:46. |
![]() |
![]() |